HELP - Hoe Othello (Habsburg x Notaris) vinden in Engeland?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zucchero

HELP - Hoe Othello (Habsburg x Notaris) vinden in Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 21:49

Ik weet niet of dit de juiste plek is voor mijn vraag, maar....

Weet iemand hoe ik de eerste nakomelingen van onze merrie op kan sporen?

Hij, Othello, is een aantal jaar geleden verkocht naar Engeland via stal Sueters in Hengelo Gld. Zij kunnen of willen het adres niet afgeven. Hun goed recht natuurlijk, maar wel jammer voor mij...
Othello is Habsburg x Gwendolyn (= Notaris x Nimmerdor).
Het is een schimmelruin van ongeveer 1,63m hoog.
Gefokt door Huetink uit Bronkhorst.

Als iemand meteen ook weet hoe ik Primrose van de Welle op kan sporen, dan hoor ik dat heel graag! Die staat als het goed is in Duitsland (?). Ik heb het spoor redelijk ver kunnen volgen, maar het liep toch dood. Tja paardenhandel he....
Primrose is een merrie van ongeveer 1,61m. Donkerbruin met zo goed als geen aftekening. (een wit voetje geloof ik)
Door zelfde dame gefokt uit zelfde merrie als hierboven maar dan uit een andere hengst, dus: Julius x Notaris x Nimmerdor.

Beide zijn KWPNers.

Alvast heel hartelijk dank voor jullie reacties!!!

jubeltje

Re: HELP - Hoe Othello (Habsburg x Notaris) vinden in Engela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 21:57

Ik las pas dat je gewoon bij het kwpn kon opvragen, ik zou dat proberen. Ik geloof dat Mireille1970 dat heeft gedaan en nog een paar waar ik zo snel niet op kan komen.

Even snel gezocht hier het topic: viewtopic.php?f=22&t=429571 .

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 06:30

Ja klopt, alleen internationaal weet je niet of de eigenaar hem op naam gezet heeft en het stamboek dat door heeft gekregen.

Ik nam altijd contact op met de sportbond in het betreffende land. Je kan een eind komen, ik heb ze allemaal teruggevonden en mijn fokprodukten lopen in USA en Canada,...

Succes!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 06:36

GRACELANDS EC Droitwich, Worcs, 30 October

95cm 1, Playmaster (M Hayden); 2, Penfold (D Postans); 3, Tilly (J Roden). Sue Carson Saddles/Alruba Rubber British Novice 1, FI Primolga (R Tilson); 2, Ondine II (V Benson); 3, Dutchmans Choice (D Philips). Equissage Discovery 1, Rocco IV (M Pearson); 2, FI Primolga; 3, Hickador (A Shaman). 1.05m 1 & 2, Swankey Lady & Makita II (R Tillson); 3, Une De La Affaire (K Marsh). Norton Heath Newcomers 1, Rocco IV; 2, Shady Deal (A Cox); 3, FI Tasotti (R Tilson). members cup 1, Trinity Sunday (J Dolling); 2, Habsburg Othello (C McKain); 3, Beechwood Camilla (M Braithwaite). Horse & Hound Foxhunter/1.20m 1, Makita II; 2, Victor Van Erpekom (M Marino); 3, Kennox Sunica (A Kent).

2, Habsburg Othello (C McKain); Zou dit hem zijn?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 07:07

Ik heb een hangst teruggevonden die in Amerika staat door een oproep te zetten op een Amerikaans forum. Je zou het kunnen proberen met de naam die Mireille erbij geeft wie weet heb je succes.

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 08:17

Mireille, kun je me dat van de sportbond in de usa eens uitleggen (hoe je dat hebt gedaan) Een nakomeling van mijn merrie is naar daar, en ik kan hem niet vinden. Hij is waarschijnlijk wel van naam veranderd, lukt dat dan ook?

(sorry, beetje offtopic wel)

Zucherro, veel succes met je zoektocht, je kunt eens via kwpn proberen, maar een ruin wordt dikwijls niet overgeschreven denk ik...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 08:45

Als je paard daar in de sport loopt zijn er sportgegevens bekend en een eigenaar/ruiter. Dat staat op naam (maar die zou dus gewisseld kunnen zijn) , naam vader en naam moeder (dus niet moedersvader).

Met die gegevens kun je via de USEF vaak de gegevens opzoeken of opvragen...

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 07:06

Bedankt voor al jullie reacties,

Heeft iemand toevallig de namen en tel nummers van de sportorganisaties in Engeland en Duitsland?
Internetadressen van de Engelse en Duitse Forums zijn natuurlijk ook heel erg welkom!

Alvast super bedankt voor jullie moeite!

Groetjes
Anne-Marie

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 08:02