Wanneer gaat mijn bonte Passionel bevallen? 18 juli uitger.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pas

Wanneer gaat mijn bonte Passionel bevallen? 18 juli uitger.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 20:25

Nou, eindelijk.... Hier zijn ze dan, de foto's van mijn drachtige Passionel. Wat een lekker ding is ze toch. Ze is 18 juli uitgerekend en gedekt door 00Seven. Ze heeft drie maanden in Wamel gestaan en wilde niet hengstig worden. Thuis werd ze gewoon heel regelmatig hengstig en daar helemaaal niet

Maar goed, bij de allerlaatste poging (op 21 augustus, 1 september stopte het dekseizoen) is zij toch drachtig geworden. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Zoals je ziet heeft ze een enorme uier die overigens pas twee dagen geleden in eens opkwam zetten. Ze had wel een uier maar twee dagen geleden kreeg deze een groeispurt. Ik sta trouwens bij Mariska (Boldly) op stal, errug gezellig.

Ze heeft een geboortemelder die, naar mijn idee, iets te vaak afgaat. De afgelopen week al vijf keer mijn bed uitgeweest voor niets. Maar goed, het is voor het goede doel. Haar buik is erg gezakt en haar banden zijn als een plumpudding. ER zit echt melk in haar uiers maar het komt er nog niet vanzelf uit. Afwachten dus.

Wat denken jullie?

Tjuus,

Sandra

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Wanneer gaat mijn bonte Passionel bevallen? 18 juli uitg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 20:30

Tja, ik ben niet erg onder de indruk van het uier, maar sommige merries krijgen ook niet van die meloenen en wel een veulen... Ik vrees dat je nog even in de stress moet zitten. Heb je geen magneetje bij je geboortemelder voor de slaapstand? Heb ik er wel op, nog nooit gebruikt maar goed. Beter een keer extra heen dan te weinig. Ik hoop dat je veulen snel komt!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 20:33

Komt er bij Pass al melk uit de uier? (ik weet, niet vanzelf, maar ik bedoel: zit er al echte melk in?)
Potverdikkie! Dan loopt die OOK al voor op Vank...

Haha, wat een hel is dit zeg! Jemig .

Ik gok op vrijdagnacht, een merrie .

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 08:20

hoi hoi leuk he??? wachten op je merrie wanneer ze mag gaan bevallen Een kleine tip die voor mij super heeft gewerkt.......... hou in d egaten of je merrie haar slijmprop verliest , mocht dit zo zijn dan mag je er wel vanuit gaan dat zij binnen 24 uur gaat bevallen. wij hebben 3 juni een wolk van een veulen gekregen en sávonds om 12 uur dacht mijn vriendin dat ze zo erg kegelde ............ maar mijn gevoel zei anders.

S'nachts om drie uur mijn mandje uitgegaan en naar stal. Om half 4 braken haar vliezen en om 4 uur lag er een beauty van een hengst veulen naast. Nou heb ik de mazzel dat mijn meisje graag wil dat ik erbij ben dus ze heeft ook gewoon gewacht totdat ik er was. veel succes met de geboorte , en dat je maar net zo mag genieten als wij gedaan hebben en nog steeds doen.

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 08:22

owwja dat wilde ik ook nog ff kwijt.......... dat ze als je aan de tepels zit al melk geeft zegt eigenlijk niks deed mijn merrie al een mnd vantevoren.

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 11:50

Tja, die Pas... Ze houdt ons maar in spanning.. Ik denk dat het nog een weekje duurt. Misschien van het weekend.. Ik denk dat het een klein Sambertje wordt! Hengstje dus!

Wat die slijmprop betreft, dat zegt ook niet veel... Bold had die op 8 april en Dave is op 18 april geboren..