Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Fellor schreef:
iemand die een idee heeft of ie de 1.60 m gaat halen?
Fellor schreef:Ik heb zoiets al bij meerder paarden geprobeerd maar schijn toch iets fout te doen, anders zouden ze allemaal ongeveer 20 cm tkort komen..haha

daantjuhhh schreef:hahaha, ja dat ken ik.
Ik kwam inderdaad ook ongeveer 20 centimeter te kort...
Fellor schreef:Ik heb zoiets al bij meerder paarden geprobeerd maar schijn toch iets fout te doen, anders zouden ze allemaal ongeveer 20 cm tkort komen..haha
. Als ik het touw echter van elleboog naar schoft strak met het lichaam mee leg dan kom ik goed uit.
Cute schreef:Het is natuurlijk per paard verschillend, maar als hij al 4 is, verwacht ik niet dat hij nog 1,60m gaat worden.
. Paard kan zowiezo rekenen op een passende verzorging en training. Het is neit mn eerste andalsuier dus qua temperament weet ik waar ik aan begin, dat is de schoonheid van het ras toch?
vikki schreef:Fellor schreef:Ik heb zoiets al bij meerder paarden geprobeerd maar schijn toch iets fout te doen, anders zouden ze allemaal ongeveer 20 cm tkort komen..haha
Houd je het touw recht omhoog (in de lucht zeg maar) of leg je het wel netjes over het lichaam van de elleboog naar de schoft? Ik doe het zo:
Ik houd een touwtje van de 'punt' van de koot zeg maar tot de 'punt' van de elleboog. Deze lengte gebruik ik dan vervolgend om van de punt van de elleboog tot de schoft te meten. Dit leg ik dan echter wel mee met het lichaam, niet recht omhoog door de lucht!!! Als ik op de laatste manier zou meten dan zou ik ook aardig tekort komen. Als ik het touw echter van elleboog naar schoft strak met het lichaam mee leg dan kom ik goed uit.