Hengst Furore, wie weet meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pantarhei

Hengst Furore, wie weet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 09:43

Hoi,

Ik heb een driejarige ruin van Furore op het oog. Lief dier in de omgang en met goede beweging.

Wie kent er afstammelingen van deze hengst en hoe zijn deze in de omgang en voor de dressuur (ik weet dat Furore een springgefokte hengst is).

groet,

SuperZodiaX

Re: Hengst Furore, wie weet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 12:04

Wij hebben een manegepaard/fokmerrie van Furore. Het is echt een heel leuk paard, erg lenig, wil wel graag voor je werken maar gaat bij moeilijkere dingen nogal snel in de nee-fase. Deze merrie is beter in dressuur dan in springen.

fiffertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 12:16

FURORE komt uit één van de beste merrielijnen van Nederland. Met regelmaat komen er weer jonge getalenteerde springpaarden uit deze Loma-stam naar voren. Jupiter won de Grote prijs 2000 van Bremen met Ulrich Kirchhof. De moeder van Jupiter is een halfzus van FURORE. Jaguar, de halfbroer van FURORE presteert uitstekend op wereldbekerwedstrijden (1.50-1.60) in U.S.A. In de Grand Prix van Wellington 2005 behaalde Casadora (v. Indoctro) uit de Loma-stam een uitstekende 2e plaats onder amazone Lauren Hough. Steath Sprenger, Vink’s Amal, Rodenburgs Nevada, Caloma Z en US Neopoletan zijn eveneens internationale springpaarden uit de Loma-stam.

FURORE heeft zich geklasseerd in 1.50 m internationale parcoursen. Hij wist zich meerdere malen vooraan te plaatsen o.a. in Valkenswaard, Aachen en Rostock. Met overtuiging won FURORE met Hester Klompmaker in 1999 op de hengstenkeuring in Den Bosch het 1.40 m springen.

Dat fokkerij geen toeval is bewijst de nafok van FURORE die zich kenmerkt door het fijne karakter , souplesse en werkwilligheid. De jonge FURORE's presteren op nationaal en internationaal niveau zeer opvallend in de springsport:

* Glory Days U.S.A. 1.40 m fokker F. Koster
* Tops Charly Ned. 1.50 / 160 m. fokker F. Koster
* Julio V U.S.A. 1.50 / 160 m. fokker E. van der Vaart
* Kiek Uut Ned. 1.35 m. fokker J. van der Veen
* Limbo Rock U.S.A. 1.40 m. fokker Gebr. V. d. Weg
* Karolus U.S.A. 1.50 / 160 m. fokker A. Ketelapper
* Scutt Zwitserland 1.50 / 160 m. fokker C. Loeffen
Met name Scutt plaatste zich in Aken voor de finale en werd voor een enorm bedrag verkocht. Karolus won in Calgary o.a. een 1.50m parcours en daarmee een nieuwe auto. Vanwege de uitstekende prestaties van zijn nakomelingen werd Furore in 2004 voor het leven goedgekeurd.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 12:20

een vriendin van mij had een furore. Een merrie waar ze Z2 dresuur mee reed. Wou altijd werken, fijn dier alleen niet zo groot ik geloof dat ze 1.59 was ofzo.

wendiiY

Woonplaats: op een stoel achter de computer in nederland, zuidholland, dordrecht ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 12:23

we hebben er 1 op de manege..
ik vin het een lieve merrie
en zoals super zodiax al zei ze is werkgewellig

kus

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 13:07

Deze driejarige lijkt toch wel minimaal 1.70m te worden. Ik heb het papier nog niet gezien en weet dus ook niet wat voor moeder erachter zit. Hoor/zie ik einde deze week.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 13:43

Ken heeeeeel veel Furore's, woon in de buurt van Eloma hoeve

Mijn instructrice heeft een grote Furore (lang gelijnd paard, zie je veel bij Furore's) voorheen was die L springen en nu is hij Z dressuur. Was altijd een loper en erg heet, maar dat heeft ze goed weten om te zetten in kwaliteit! Lief dier, gaat voor je door het vuur! Ook een knuffelaar!

Voor de rest, veel all-rounders! Super karakters!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 19:29

Verder nog iemand? heb via pb een hele doopceel van het KWPN ontvangen, met veulenbeoordelingen en zo. Ziet er goed uit. Dat met die super karakters en goede (beetje hete) lopers past me goed

azrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 10:37

Wij hebben thuis een furore staan, als je een lief en makkelijk paard maar absoluut niet sloom paard wilt hebben dan is dit qua karakter het ideale paard. Wil alles voor je doen, en zet geen stap verkeerd. Maar is wel een heel ondeugend paard, ik vind hem soms gewoon stout, anderen noemen het ondeugend. Hij heeft echt pony streken. Hij stond nog geen 2 minuten in zijn stal en liet ons al even zien hoe hij zelf zijn staldeur open maakte. HIj is ook slim en past zich aan aan de ruiter, mijn man heeft op hem leren rijden en dan is ie erg braaf. Als ik op hem stap wil ie eerst even een rondje laten zien dat ie wel kan sjouwen, niet oncontroleerbaar hoor maar gewoon fris. Het jammere van dit paard is dat ie slap op de achterhand is wat waarschijnlijk een medische oorzaak heeft, hij heeft bij de vorige eigenaaar met gemak L2 gelopen maar M zit er echt niet in, wat absoluut niet aan zijn krakter lag, hij zou er eerder bij neervallen dan dat ie niet meewerkte. Dat is dus ook de reden dat ie naar ons verkocht is, want wij wilden een leuk recreatiepaard voor mijn man en een gezelschapspaard voor mijn merrie. Maar als dit karakter furore eigen is zal ik zeker een furore kopen.