Afstammeling Emilion

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NADIA78

Afstammeling Emilion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 21:24

Hallo,

Heeft of kent iemand afstammelingen van de hengst Emilion (KWPN)

Hoe zijn ze in karakter, omgang, het rijden etc. Alle info is welkom (ook foto's van de afstammelingen en de hengst zelf)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

mariz

Re: Afstammeling Emilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 22:05

hey,
ik heb een aantal jaartjes met tussenpozen gereden op een emilion afstammeling.
een merrie, Pompersina.
echt heel veel mee gevochten, en het ging met pieken en dalen.
zelf vond ik haar een echte haaibaai, op stal een echte knuffel maar er moest niet gewerkt worden, in welke vorm dan ook, want dan zette ze de boel op stelte.
soms had ze dagen dat ze keurig haar rondjes liep hoor.
Afbeelding

Afbeelding

heb jezelf ook een emilion?

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 23:10

ik ken een emilion x voltaire en dat was een leuke merrie! word voor de fok gebruikt nu, en heeft al een aes goedgekeurde zoon, philip (v: Lord Z)

ze is niet de gemakelijkste, maar wel een super karakter! erg groot was ze niet..

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 06:53

Afstammelingen 1991 (veulens)
Deze hengst toonde amper voldoende tot voldoende ontwikkelde veulens, die rijtypisch zijn gebouwd, maar nog wel eens wat kortbenig zijn.
Het hoofd is goed van vorm en vertoont een goede uitdrukking. In stand blijkt de hals - overigens bij goede lengte - diep te zijn aangezet; in beweging valt dat geheel niet op. De schoft is goed ontwikkeld en loopt lang door. De schouder is voldoende lang en ligt voldoende schuin. De rug is sterk gespierd en gaat over in een beste lendenpartij, die breed en gespierd is en best aangesloten. De croupe is goed van vorm en lengte. Het voorbeen is goed gesteld, het achterbeen vrij dikwijls lang, terwijl het spronggewricht wel eens royaler uitgevoerd mocht zijn. Bij goede kwaliteit van het beenwerk zou dit vrij algemeen wel iets forser kunnen zijn.
De stap vertoont souplesse en is voldoende ruim. In draf vertonen de veulens veel elasticiteit, balans en tact bij een goed gebruik van het achterbeen, waardoor de gewenste opdruk ontstaat. Ze blijken bovendien gemakkelijk te "schakelen".
Een aan huis beoordeeld veulen bleek in type wat minder te zijn dan bovenbeschreven collectie, liet evenwel in draf hetzelfde beeld zien.
Bij de veterinaire bevindingen moet worden opgemerkt dat - bij overigens goed verzorgde voeten - diverse keren een Franse stand is waargenomen.

Kort samengevat: qua ontwikkeling wisselende collectie, rijtypisch gebouwde veulens. De draf vertoont veel balans, tact, opdruk en elasticiteit.
Getoond: 30 veulens uit 209 dekkingen.

Afstammelingen 1995 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Emilion voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 1999 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen blijft Emilion voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 2003 (januari; 11-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 11-jarige nakomelingen wordt Emilion definitief goedgekeurd.
De exterieurvererving van de keurhengst Emilion is boven het gemiddelde en het aantal nakomelingen van hem met een predikaat varieert van gemiddeld tot daarboven. Qua springindex scoort hij hoog. De hengst heeft bewezen internationale springpaarden te geven en combineert het best met correcte merries met een goede bovenlijn.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 08:12

Kennissen van mij hebben een Emilion merrie, ontzettend lief dier. Gaat voor je door het vuur! Het is een volle zus van Glasgow die in Amerika springt, die is daar ook gefokt.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 08:48

Ik heb ook een Emilion gekend, was niet zo groot, maar erg moeilijk. Op stal een prima paard, maar de eigenaar is er behoorlijk wat keren mee achterover gedonderd (en dit was een professionele springruiter). Er zat dus een koppie op. Maar als hij zijn dag had kon hij fantastisch lopen en springen.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 15:55

Bij Emilion is het toch wel vreemd dat hij in het begin van zijn fokperiode niet veel bijzonders fokt, maar op latere leeftijd juist ontzettende hoge cijfers scoorde op gebied van exterieurverbetering. Hoe dat kan snap ik niet.

Hij heeft echter best leuke paarden voortgebracht die erom bekend staan dat zij wel langbenig zijn, terwijl hij wel wat lengt in het been kan gebruiken.

Ik weet niet of hij nog fokt, hij moet nu al een jaar of twintig zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 14:32

Ik heb ook ooit met een Emilion gewerkt,alles was lang aan dat paard,lange benen,lange rug,lange hals..maar op zich een mooi paard..had ook mooie ruime gangen.MV. ken ik niet..hij was destijds 4 jaar en superbraaf onder het zadel..heel makkelijk te rijden en hij zette geen stap verkeerd!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 12:54

Emilion is een Wellington, Wellington is weer een Nimmerdor en het karakter gaat in 1 vrolijke lijn door van Nimmerdor naar Wellington naar Emilion. Super springers trouwens en dressuren ook goed !

Ik heb zelf een Wellington merrie gehad en heb nu een Giorgio merrie. Giorgio is ook een Wellington en dus een half broer van Emilion.

Er is ook een topic geweest over Wellington's. Staan vergelijkbare verhalen op, ik zou daar eens op kijken.

Die Pompersina vind ik trouwens prachtig, lijkt erg op die van mij !

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 21:00

Ilzas: thanks, ik vind het zelf, afentoe op een ezel lijken maar goed... nee hoor ik vind haar ook een prachtdier

dees_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 16:42

heej,

Ik rijd een zoon van emilion, urban genaamd.
Hij is 4 jaar en ik rijd hem in oktober een jaar. Voor het KWPN is hij eigenlijk te klein uitgevallen, want hij is maar 1.53m groot. Ik rijd wedstrijden in de dressuur met hem en thuis bij stal Kemmeren oefen ik met springen, en dat vind hij kei leuk!!! Dat gaat echt heel erg goed. Verder is hij in de omgang heel erg lief, rustig, maar moet af en toe zijn overige energie kwijt aan de longeerlijn. Je zou dan zeggen dat hij rodeo gefokt is!!

Groetjes,
Desiree

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 18:16

ikhad een emilion, toppaardje!! spuer meewerkend, lief, wel een wat lange nek en daardoor niet altijd makkelijk gesloten en nageeflijk te rijden maar echt zeker heel meewerkend en lief. Hij was Z2 dressuur, M springen en M sgw. Sprong alles en ging voor je door het vuur.