hallo bij mij merrie is tweelingdracht geconstrateerd kan iemand wat meer er over vertellen van hoe wat of waar want is voor mij de eerste keer en dan krijg ik dit gelijk
ik heb gehoord dat als beide veulens het overleven ze niet echt heel gezond zijn, en weinig karakter hebben of dit waar is (shoot me I DON'T KNOW) maar ik weet wel dat als je geluk hebt dat ze beide gezond zijn je toch kunt bijvoederen met papfles en veeeeel. mocht je willen dat 1 veulen gezond is zou ik ze ook laten afknijpen (maar dit vind ik dan weer zielig) ook als het feit is: beide dood heb je nix... nouje HEEEL VEEL STERKTE en als het zover is: foto's
Wij hadden vroeger een merrie waarvan de dierenarts niets had gezien van een tweeling. Toen het veulen geboren werd was er 1 gewoon helemaal normaal en de ander was nog geen 3 centimeter. Het zou dus ook kunnen dat er 1 automatisch niet meer doorgroeit als je geluk hebt. Veel succes ermee danmaar
Maar is dat het risico waard? Echt waar, ik zou er 1 weg laten knijpen. Je loopt een enorm groot risico om 1 of allebei de veulens kwijt te raken en de merrie ook nog. B ovendien, stel je voor dat 1 veulen het overleeft, dan blijft deze vaak kleiner en is zwakker van gezondheid. Ik zou het nooit risceren.