Osmium nakomelingen, hoe zijn die?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Osmium nakomelingen, hoe zijn die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 16:22

Zijn er hier Bokkers met Osmium nakomelingen? Ik ben erg benieuwd hoe deze paarden zijn, zowel qua beweging/exterieur als qua karakter/temperament.

meisje333

Re: Osmium nakomelingen, hoe zijn die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 17:16

Even blijven volgen dit topic, want ik heb dezelfde vraag.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 22:06

Ik heb er eentje gereden die heel erg rillerig was maar wel een zeer getalenteerd paard.
Veder ben ik er niet zo bekend mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 10:39

Katja, bedankt voor je reactie! Zijn er nog meer mensen met ervaringen met Osmium nakomelingen?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 13:05

Ik heb een Osminum veulen verzorgt tot ze 1,5 was. Een verschrikkelijk lief braaf paard was dat. Haar moeder was een Iglesias x Afrikaner.

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 13:24

ken een 3 jarige. Moeder is volgens mij van pilot. paardje zelf is een hele coole laat zich niet bang maken of wat dan ook. Met longeren nu ook heel erg rustig echt een leuk paardje. WEl wat klein gebleven (1.60) maar haar moeder is ook maar 1.48 ongeveer (wel kwpn) dus nog niet verkeerd. En ze kan echt heel leuk bewegen!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 16:22

Laatst was er op de keuring in Drachten een Osmium x Houston. Prachtpaard!! Helaas een ingestoken pijp achter. Maar goed, qua extrieur en bewegingen TOP!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 16:24

Ik bedoel de rest van het extrieur...

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 13:04

ik rijd nu een osmium x amethist merrie van 4 jaar, kwa omgang echt een schat van een dier kan je alles mee doen, maar ongelooflijk verwend haha. verder is ze wat grof gebouwd en is ze vorig jaar geen ster geworden omdat ze haar te kort in de rug vonden. is is niet echt groot (rond 1m 65) en heeft aanleg om dik te worden dus daar komt het ook wel door. maar ze had de beste cijfers voor het springen en dat doet ze onder het zadel ook super. verder is ze wel vrij fel en ook in het parcours maar zeker wel handelbaar. ik vind het gewoon een fijn werkwillig paardje om te rijden, en het is gewoon een schat van een ding.