Nu is alleen Boreas nog maar over als zoon van de super spring hengst Jasper...
Balen zeg!!
Laten we Hollywood (mv.Rigoletto x Uniek) niet vergeten. De internationale springhengst van de Duitse echtpaar Engemann. De plannen zijn om de hengst weer naar Nederland te halen voor de fokkerij. Al is hij inmiddels 16... En tsja, Garanco, jammer. Maar veel heeft hij niet gebracht.
Garanco is de enigste in Nederland ter dekking staande zoon van de legendarische Jasper, die internationaal furore heeft gemaakt onder de naam Little-One, en die goede fokmerries en sportpaarden heeft gebracht, waar Garanco er een van is. Garanco springt zelf zeer verdienstelijk onder Nol Boerenkamps nationaal 1.35 m. met o.a.:
1999 winnaar 1.30-1.35 m hengstenkeuring Den Bosch 2e plaats Indoor Brabant 1999 1.35 m. 1e plaats klasse Z Indoor Oosteind 1e plaats nationaal Indoor Oosteind 1e plaats klasse Z Schijndel 3e plaats klasse Z Asten 2x geplaatst nationaal Geldrop 3e plaats hengstencompetitie Weert- 2000: 2x 1e plaats Lisse 3e plaats hengstenkeuring Den Bosch Asten ZZ 3x een eerste plaats Son 1.35 m. 2e en 3e plaats Wierden Internationaal 1.35 m. 4e en 6e plaats. Garanco's pedigree Jasper x G.Ramiro Z is een combinatie om van te watertanden, "techniek en springvermogen".
Dat kon ik van Garanco vinden...Ik had een standfoto van hem op mijn computer maar kan 'm niet vinden. Ben nu op internet aan het zoeken.