Hoe is het met Obelisk?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hann

Hoe is het met Obelisk?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 12:58

Ik hoor de laatste tijd niets meer over Obelisk. Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar ik vind het erg stil rond hem. Ik heb hem nog gezien op de hengstenshow bij van Bommel, maar verder heb ik niet veel meer vernomen. Zelf heb ik 2 nakomelingen van hem, een 1 en 2 jarige merrie. Hele fijne en mooie paarden zijn dat, met goede bewegingen. Ik vind het dan altijd leuk om de vader te volgen, maar dat lukt me nu even niet. Mijn Obelisken komen overigens uit een Transvaal moeder net als Tadao Ando (die mee mocht naar het WK voor 5 jarigen). Gr. Hann.

Wiepie

Re: Hoe is het met Obelisk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 13:22

Ben ook wel benieuwd....blijf dit topic even volgen

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 20:48

Mijn merrie wordt volgende week gedekt door Obelisk. De bedoeling was om eerst met Montecristo te dekken, maar dat heeft niet gepakt, dus vandaar een andere hengstkeuze.
Ik blijf dit topic dus ook even volgen.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 20:50

Ik ben ook benieuwd. Heb een twee jarige merrie van hem lopen. Zijn allemaal mooi paarden die ik van hem heb gezien.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 08:46

Wij hebben er ook een zeer aansprekend veulen van. We willen nog wel een keer met hem terugdekken over een paar jaar, maar dan moet ie wel een beetje in the picture blijven

hann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 13:11

Dat hoor ik wel veel, dat hij aansprekende nakomelingen geeft. Dat was ook 1 van zijn sterke punten vonden wij: mooie, goed bewegende en al op jonge leeftijd goed ontwikkelde nakomelingen Ik zelf vind mijn jonge paarden ook erg mooi, goed bewegend en goed ontwikkeld. Vorig jaar hadden we voor een keer een uistapje gedaan naar Tuschinski en United. Tuschinski, omdat die merrie een Clavecimbel is en dat is de opa van Obelisk, en United omdat we die merrie eigenlijk helemaal niet wilden insemineren, maar toen kwam United in beeld en toen gingen we overstag (nu echt de laatste keer). Dit jaar geen drachtige merries meer, de stallen zijn vol. Wel allemaal merrieveulens, 4 achter elkaar.
Maar ik dwaal af, Obelisk heeft voor mij iets speciaals ook wel door zijn Clavecimbel bloed, maar ook door zijn eigen uitstraling. Ik ben van bovengaande reacties, niet veel wijzer geworden, behalve dan dat er meer echte liefhebbers zijn van Obelisk. Ik hoop snel weer wat van of over hem te horen. Groetjes Hann.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 18:07

Manon schreef:
Mijn merrie wordt volgende week gedekt door Obelisk. De bedoeling was om eerst met Montecristo te dekken, maar dat heeft niet gepakt, dus vandaar een andere hengstkeuze.

Het zijn nogal 2 heel verschillende paarden.
Had je een bepaald idee over je toekomstige veulen, want dat heb je dan flink moeten bijstellen.

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 22:24

Ik ken geen nakomelingen van Obelisk maar ik weet wel dat hij een tijdje terug geen zin meer had in die dressuur'kunstjes' (meneer had zijn eigen 'kunstjes' bedacht ).... toen heeft Kirsten effies hulp gehad met de training en nou loopt hij weer als een trein!!

Ben wel erg benieuwd naar zijn nakomelingen.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 21:14

Stennisje schreef:
Manon schreef:

Het zijn nogal 2 heel verschillende paarden.
Had je een bepaald idee over je toekomstige veulen, want dat heb je dan flink moeten bijstellen.

Ja, maar als het maar een gezond veulentje wordt ben ik al tevreden, en de rest ik mooi meegenomen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 22:45

Een gezond veulen is natuurlijk het belangrijkste, ik hoop dat het met Obelisk wel lukt!

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 12:47

Nieuws over nakomelingen Obelisk:

# Nakomelingen van Broere Obelisk overtuigen in Sevenum

Vandaag tijdens de KWPN keuring in Sevenum vielen de Broere Obelisk nakomelingen op. Kampioen bij de 3 jarige merries is een dochter van Broere Obelisk. Ook tijdens de Pavo cup kwalificatie bij de 5 jarigen liet een Broere Obelisk nazaat alle concurrentie achter zich. Voor meer info: www.kwpn.nl

datum: 09-07-2005
Bron: www.stoeterijbroere.nl

hann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 13:22

Kijk, dat zijn nou leuke berichten om te horen. En ik was al blij met mijn Obelisken. Mijn Obelisken zijn overigens allebei uit een Transvaal moeder net als die Obelisk op het WK voor 5 jarigen. Gr. Hann.

chanty94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 16:09

Mijn merrie wordt als het goed is deze week gedekt door Obelisk. Hij staat met een kanppe foto in de strengen deze week. Verder inderdaad even stil Kirsten is vast heel druk met Jazz en MonteCristo op het moment. Zijn nakomelingen schijnen het inderdaad heel goed te doen... Ben benieuwd!