shagya arabier

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ellen1503

shagya arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 18:02

Wie van jullie heeft er toevallig een Shagya???Vroeger (ahum) heb ik namelijk meedere Shagya's gehad,maar ik ben nu overgestapt naar een volbloed!!Ik weet dat er maar weinig Shagya's zijn in Nederland,dus vandaar mijn vraag!!
Ik hoop wat reacties te krijgen!!

LuvdaTossa

Re: shagya arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 19:13

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 22:51

Hocuspocus was een kwart Shagya. Hij had volgens mij wel het karakter ervan, echt super!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 07:00

Bij mij in de buurt bij (Vesoul Frankrijk) zit een grote fokkerij van shagya arabieren. Ben van plan er binnenmort eens heen te gaan. Een vriendin van mij hier heeft zelf ook drie shagya's en dat zijn wel mooie paarden. Verder weet ik er niet zoveel van. Waarom ben je overgestapt op volbloeden?

ellen1503

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 09:07

Het is eigenlijk een heel lang verhaal waarom ik ben overgestapt naar de arabier!!Dat lag gewoon op mijn pad,de Shagya's die ik verzorgde waren niet van mij en ik kreeg wat onenigheid met de eigenaar.Toen ik in diezelfde tijd een arab zag waar ik helemaal verliefd op was heb ik haar gekocht.Veel beter je eigen paard,daar heeft niemand wat mee te maken.
Maar ik blijf wel een zwak houden voor de Shagya,het zijn zulke lieve en eerlijke beesten!!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 18:37

Mijn naarling is van moeders zijde Bajar x Samira (50%Sha/ox)

ukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 16:27

Ik heb een volbloed shagya gehad (foto nog in mn profiel) en heb nu nog een kruising van shagya en (arabischbloed x appaloosa) ook van hem vind je foto's in mijn profiel!

Ik vind het paarden met een gouden karakter! super geschikt voor de sport.

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 00:21

Ik zag dat op 6 augustus de Nationale Keuring voor Shagya's is in Ermelo. Lijkt me wel leuk om te gaan kijken. Gaan er nog meer Bokkers heen? Jammer dat er zo weinig Shagya's zijn in Nederland, ik geloof dat ze er in Duitsland een stuk meer hebben. Hocus z'n opa was trouwens Radautz. Misschien dat jullie dat wat zegt. Ik heb er niet zo veel over terug kunnen vinden, behalve dat veel van z'n nakomelingen erg goed konden springen.

ellen1503

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 13:15

Hmmm,ik denk niet dat ik daarheen ga,6 augustus...Vrij ver rijden hier vandaan.
Ik heb wel een keer meegedaan met mijn merrie daar (shagya) toen was ze kampioen !!
De naam Radautz zegt me niks eerlijk gezegd!!
Maar je hebt gelijk,in Duitsland staan veel meer Shagya's!!

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 14:04

In mijn profiel staan drie hengsten met shagya bloed.
Pronto, Baltimore, Armageddon.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 17:48

Laatst een super knappe Shagya zien geadverteerd staan. Ze had ook een premie in Dtsl bekomen. Alleen schrok ik nogal van het prijskaartje. Ik denk dat er wel muziek zit in zuivere Shagya fokkerij dan....

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 14:23

Zannekin schreef:
Laatst een super knappe Shagya zien geadverteerd staan. Ze had ook een premie in Dtsl bekomen. Alleen schrok ik nogal van het prijskaartje. Ik denk dat er wel muziek zit in zuivere Shagya fokkerij dan....

Ga je van je geloof af Heidi

ellen1503

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 08:19

Ruchet schreef:
In mijn profiel staan drie hengsten met shagya bloed.
Pronto, Baltimore, Armageddon.

Ik eb even gekeken!!
Pronto ken ik!!Marenga,een shagya die ik toen had is door hem gedekt,helaas is dat toen niet gelukt en werd het te laat in het seizoen!!!
Op de vader van Pronto,Paris,heb ik zelfs gereden toen hij een tijdje in Nerderland stond!!!Dat is echt een geweldige hengst met een superkarakter!!!
Groetjes Ellen