Foto's keuring Wamel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jubeltje

Foto's keuring Wamel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 14:48

Wie heeft er foto's van de keuring in Wamel? van EVviva?

LolaTFB

Re: Foto's keuring Wamel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 15:48

Hoi, ik zag je berichtje staan en ik ben ook wel benieuwd naar foto's. Evviva staat bij iemand waar ik toch al weer een poosje werk, ken haar al van veulen af aan.
http://www.trakehner-rheinland.de/zse05.htm
Deze vond ik op internet, is van de keuring in Kerken waar ze kampioen werd.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 16:02

Knappe merrie!!

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 20:02

Ja, die had ik al! Ik ben alleen op zoek naar foto's van Wamel waar ze ster is geworden. Ze is niet alleen knap ze is brillant, zulke hoge cijfers zie je zelden. Hoe is Evviva in real life?

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 20:43

Ow ze is echt super! Het is een heel fijn paard in de omgang, ze is ontzettend vriendelijk, aanhankelijk en ze is heel nuchter.
Sinds een paar maandjes zijn we bezig met haar te beleren. Hoofdstel vond ze eerst een beetje eng, nu staat ze vol goeie zin te wachten tot ik dr mee aankom. Longeren pakte ze snel op, voorzichtig een keer losjes bijgezet, was allemaal geen probleem.
Twee weken geleden voor het eerst een zadel opgelegd en ze loopt ermee rond alsof ze nooit anders gedaan heeft.
Zo was ze in Kerken en in Wamel op de keuringen ook, alsof ze al jaren "in het vak" zit, daar komt nog bij dat ze heel verwaand kan lopen/kijken wat haar nog mooier maakt (vind ik).
Binnenkort gaat ze naar Jana Freund, zij maakt haar klaar voor de merrietest 1 oktober.

Ik kan nog wel even doorgaan over haar, ze is echt een geweldig paard, er zijn er niet zoveel zoals zij! Het is echt iedere keer weer een plezier haar te zien werken, het gaat haar allemaal zo makkelijk af.

Zo, hoop dat je een beetje een indruk hebt over hoe ze is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 22:52

Vind Evviva echt een super mooie merrie.

Ik heb een halfzusje van haar ook een Kaiser Wilhelm x Schwadroneur. Zij is nu 1 jaar maar ook een super braaf ding. Toen ik haar net had ging ik met haar een stukje wandelen en moest langs een drukke weg maar ze liep er echt langs alsof ze dat stuk dagelijks liep. Bij het inenten voor influenza staat ze gewoon met haar ogen halfdicht te suffen terwijl ze haar prik krijgt. En dat hooghartige herken ik wel hoor, zij kan dat ook doen af en toe.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 09:08

jubeltje schreef:
Ze is niet alleen knap ze is brillant, zulke hoge cijfers zie je zelden.

Mooie merrie. 73 voor exterieur en 74 voor beweging. Mooie cijfers, maar dat je zelden zulke cijfers ziet, is wat overdreven: in Wamel waren 14 merries met hogere punten (springen niet meegerekend)....

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 09:25

Ik doelde op de trakehnerkeuring van Rheinland waar ze een 10 voor type kreeg.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 09:32

jubeltje schreef:
Ik doelde op de trakehnerkeuring van Rheinland waar ze een 10 voor type kreeg.

Oke, dat zijn andere cijfers... Dan moeten de punten in Wamel wel zijn tegengevallen??

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 09:48

Kwpn stelt andere eisen aan het fokmodel. Dus is het logisch.10 / 8,5 - 7,5 / 8,0 - 9,5 - 8,5 / 9,0 dit waren haar cijfers bij de trakehnerkeuring.