NSPS shetlanderkeuring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

NSPS shetlanderkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 22:03

Ok ik twijfel dus nog wat te doen...

Ultimate is dus nu ruim 1 jaar oud en hengst. Hij heeft NSPS-papieren en ik kom bekende namen tegen die ik makkelijk terug kan vinden via Internet. Ik heb het idee dat hij wel goede papieren heeft en daarnaast (ook niet te vergeten ) het idee dat hij qua bouw en gangen het wel goed zal doen.

Nu las ik over het jonge hengstenadvies op de keuringen. Heeft een van jullie hier ervaring mee en is dit aan te raden als je je hengstje als 3-jarige straks naar Mariënheem wilt brengen voor de hengstenkeuring... Of zegt het eigenlijk helemaal niets en is het maar geldklopperij?

Nu nog ff nakijken of het daadwerkelijk in Etten-Leur mogelijk is, anders is het sowieso vergeefse moeite.

Dennis

Re: NSPS shetlanderkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 22:32

Ik zou het in eerste instantie doen voor de lol! Voor hij ooit goed gekeurd is ben je al aardig wat geld kwijt.

Natuurlijk is het leuk om met een jaarling of een twenter naar de keuring te gaan, maar het zegt nog zo weinig omdat ze in de groei zijn.
Mijn Uk was een maand geleden niet om aan te zien, maar trekt nu weer aardig bij. Uk gaat ook wel mee naar de keuring.

Er zijn pony's die al hun jeugd premies halen en dan als 3 jarige een 3e premie of geen premie krijgen. En ook pony's die op de jeugdkeuring geen premies kregen en een 1e halen op 3 jarige leeftijd.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 22:46

De lol staat ook zekers voorop hoor Daardoor ben ik überhaupt begonnen met uitzoeken hoe en wat alles zit...

En dat van de groei zit wel wat in, wist ik eigenlijk ook wel... maar denk zelf altijd wel wat te zien op vroegere leeftijd wat goed is op latere leeftijd.. helaas/gelukkig ben ik geen jury

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 22:55

Kijk eens in mijn profiel(als die het doet).
Zou jij daar voor Dennis op 2 jarige leeftijd een stuiver voor geven? Vast niet . Vergelijk dat eens met wat hij nu is!!!!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 22:59

vanaf deze foto: nee

Maar in het echt meemaken zegt vaak meer... (en zomer/wintervacht)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 10:50

ok ik ben dus al 1 dag te laat volgend jaar beter dan maar, t is wel makkelijk.. op eigen stal

Yvette12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 11:27

Weet niet of je mensen in je omgeving heb, die jonge shethengsten opfokken of shetlanders fokken en er wat van af weten. Anders kan je het ook aan hun vragen, wat hun er van vinden. LIgt toch aan veel dingen, en kost veel tijd en geld om een hengst goed klaar te maken voor de keuring.

Wat voor papier heeft de hengst? En welke kleur en maat?

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 20:02

Wij hebben dat ook wel eens gedaan met een jonge hengst en ik vond het erg leuk en de pony werd ook helemaal lineair beoordeeld en veterinair gecheckt. En zo duur was het volgens mij niet. Of het echt zin heeft weet ik niet, een hengst kan nog zoveel veranderen in de tussentijd... Maar in elk geval, het is dus wel leuk om er heen te gaan met je pony hoor! En ik denk altijd maar, als je er zelf vertrouwen in hebt dat hij goed genoeg is moet je er voor gaan (al is de 'echte' hengstenkeuring idd wel een duur grapje).

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 20:47

Yvette12 schreef:
Wat voor papier heeft de hengst? En welke kleur en maat?

vader: Fellow van de Klaverhoek
merrie's vader: Fairy Goldsmith

(wildkleur)bruin en euhhhh wordt denk ik 80 a 90 cm?