Iglesias nakomelingen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mansolein

Iglesias nakomelingen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 06:45

Wie weet er meer te vertellen over de nakomelingen van Iglesias? Ik ben lid van kwpnstallions dus info van daar heb ik al. Iemand ervaring met deze paarden/veulens?

Dennis

Re: Iglesias nakomelingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 08:00

Dit schreef ik gister in een ander topic:

Ik heb een tijd een Iglesias merrie gereden. Ik ben nog nooit zo'n fijn paard tegen gekomen! Ik ging er zonder zadel mee het bos in. En ff een stukje langs de weg zonder zadel enkel met een halstertje met Dennis(mijn NMPRS dekhengst) aan de hand. Met welke KWPNer doe je dat nu?
Dit was een niet al te smalle donkerbruine merrie van 166. Over haar bewegingen doe ik geen uitspraak omdat ze door een ongeluk atactisch was.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 09:02

uit wat voor een moeder kwam de merrie? En kan je misschien een foto plaatsen?

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 12:50

Heb vandaag een iglesias merrie op de keuring gezien, maar ik vond er niks aan.
Beetje type tuigpaard, maar dat komt dan weer van z'n moeder af weet ik toevallig.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:45

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 15:00

wij hebben er drie op stal. allemaal lieve dieren. Maar mams invloed is wel duidelijk merkbaar en de merrie is ook anders dan de ruin uit dezelfde moeder. Beslist geen luie paarden, maar wel heel gevoelig.

Vind niet dat ze het laaste aan beweging in huis hebben.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 17:12

hij fokt dus hoofdzakkelijk de eigenschappen van de aangeboden merrie door begrijp ik? Dus zelf heeft hij niet bar veel invloed op verbetering van de merrie!?!?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 17:29

Het was een Iglesias X Afrikaner. Ik heb verder niets met KWPNers, dus kan je niet verder helpen . Als het nu over een shetlander ging had je meer aan me .
Een foto heb ik zo niet.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 06:41

Er wordt mijn inziens altijd heel veel waarde aan de hengst gehecht, maar de merrie is zeker zo belangrijk! Je zou bij het KWPN moeten vragen hoeveel nakomelingen van Iglesias in de sport lopen waarin jij bent geinteresseerd en dan ook nog moeten nagaan uit welke moeders die komen, een hele studie dus.
Via KWPN en KNHS zou je eruit moeten kunnen komen

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 06:50

pantarhei schreef:
Er wordt mijn inziens altijd heel veel waarde aan de hengst gehecht, maar de merrie is zeker zo belangrijk! Je zou bij het KWPN moeten vragen hoeveel nakomelingen van Iglesias in de sport lopen waarin jij bent geinteresseerd en dan ook nog moeten nagaan uit welke moeders die komen, een hele studie dus.
Via KWPN en KNHS zou je eruit moeten kunnen komen

Natuurlijk weet ik dat wel. Er zijn echter altijd hengsten die bijv. meer van zichzelf mee geven ( stempelhengsten) of die juist de eigenschappen van de merrie versterken.