Wie heeft info over de hengst Pinocchio (v.Pilot)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

menske

Wie heeft info over de hengst Pinocchio (v.Pilot)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 08:10

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuw paard en nou kwam ik een 6 jarige ruin tegen van Pinocchio, ik heb gehoord dat dit een goede hengst moet zijn maar ik kan nergens informatie vinden. Wie kan me helpen??

Maitu

Re: Wie heeft info over de hengst Pinocchio (v.Pilot)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 07:39

Ik heb ooit een pinocchio merrie gehad. Donkerbruin met veel aftekeningen. Paard was een enorme staker, ging steil omhoog. Mijn ervaring met Pilot nazaten is dat het vaak lastige paarden zijn. Zowel in de omgang als in het werk.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 08:06

Idem.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 22:31

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 07:39

Ik heb recentelijk nog gesproken met iemand die ruim anderhalf jaar Pilot heeft verzorgd op stal. Hij vertelde me dat de hengst bijzonder karaktervol was en zeer was gehecht aan bepaalde routines. Zo moest de dag altijd op dezelfde manier beginnen met dezelfde rituelen. Als daar om de een of andere reden een verandering in kwam, was de hengst niet te genieten! Dat is uiteindelijk ook zijn dood geworden.
Blijkbaar was de hengst heer en meester van de afdeling waar hij stond over alle paarden. 's Nachts, op gezette tijden, gaf de hengst een signaal, waarop de hele meute een kwartslag draaide in de stal. O wee je gebeente degene die aan de oproep geen gehoor gaf..

Onder de ruiter was het precies hetzelfde. Als hij goed geluimd was, sprong hij de sterren van de hemel, als dat niet zo was, klom hij tegen de muren omhoog, voornamelijk, omdat niet alle ruiters echte paardenmensen waren. De verzorger had er nooit problemen mee, integendeel. Hij breide de problemen weer recht. Voor hem bestaat er geen beter springpaard en naar zijn zeggen was zijn karakter hanteerbaar, alleen niet voor alle mensen.

menske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 10:34

Ik heb het paard gereden en hij was erg makkelijk in de omgang. Ik heb met hem dressuur gereden (hij kende de oefeningen tot m-niveau) en een paar hindernissen gesprongen (tot 1 meter) en dat deed hij allemaal heel braaf. Daarna hebben ze hem nog even los laten springen en hij wipte met alle gemak over een hindernis van ik schat 1.40m heen dus ik was eerlijk gezegd wel onder de indruk van dit paard. Maar ik was eigenlijk m.n. benieuwd of iemand weet of er verder gegevens over deze hengst bekent zijn zoals bv springindex aantal goedgekeurde nakomelingen, sportuitslagen enz enz.

Wie kan me helpen??