Preferentschap 1977
Pericles xx, in 1962 in Engeland geboren, is sinds 1969 in Nederland en ingeschreven in het stamboek van het NWP. De eerste 2 jaren dekte hij bij station Waning te Zuidwolde; thans bij zijn huidige eigenaar J.G. Venderbosch te Varsseveld. Daar dekte Pericles xx van 1971 t/m 1976 1314 merries, dat is ruim 200 gemiddeld per jaar. Van zijn 776 veulens zijn t/m 1976 128 merries in het stamboek opgenomen. Voor de fokkerij zijn 6 hengsten van hem goedgekeurd, namelijk: Luctor, Nepal, Nominaal, Onassis, Optimist en Patriek. Sedert 1975 is hij keurhengst.
In 1977 behaalden 8 jaarlingen een 1e premie, 5 een 2e en 9 een 3e. Van de 2-jarigen behaalden er 3 een 1e premie, 6 een 2e en 7 een 3e. Bij de 3-jarigen behaalden er 7 een 1e premie (en ster), 5 een 2e en 2 een 3e. Bij de ouderen werd 6 maal een ster toegekend. Van de sterdochters werden er 2 keurmerrie.
In het algemeen blijken de nakomelingen van Pericles xx goed in het gebruik te voldoen.
1986 (tijdens dekseizoen) afgemaakt wegens beenbreuk
Deze hengst is er al zo lang niet meer dus daar zal denk ik ook geen dpv van te verkrijgen zijn.
Ik heb wel eens wat nakomelingen gezien van Figaro x maar kan me er weinig van herinneren. Hij dekt in elk geval nog wel. Is nog ggk bij het nrps.