Polansky veulens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melody83

Polansky veulens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 15:52

Ik heb mn paard dit jaar laten dekken door Polansky, en nu ben ik benieuwd naar meer Polansky veulens.
Wie van jullie heeft en kent Polansky veulens

Mansolein

Re: Polansky veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 07:05

Afstammelingen 2001 (september; veulens)
Polansky toonde een uniforme collectie, goed ontwikkelde, rijtypische veulens, die goed in het rechthoeksmodel staan.
Het hoofd is sprekend en soms iets lang. De nek is goed van lengte en vorm. De hals is zeer goed van lengte en ruim voldoende bespierd. Er is meermalen sprake van onderhals. De schoft is goed van lengte en ruim voldoende ontwikkeld. De schouder is goed van lengte en ruim voldoende van ligging. De rug is goed gevormd en goed bespierd. De lendenen zijn soms lang en matig tot voldoende aangesloten. De croupe is goed van lengte en goed van vorm. De broekspier is ruim voldoende van lengte. Het voorbeen is correct. Het achterbeen is lang en gebogen. Het fundament is voldoende ontwikkeld en heeft voldoende kwaliteit. De hoeven zijn normaal ontwikkeld.
De stap is zuiver en heeft matig tot voldoende ruimte. De draf heeft ruim voldoende ruimte, voldoende souplesse en ruim voldoende balans. De veulens houden het voorbeen strak. Het achterbeen wordt goed gebogen, maar zou beter ondergebracht moeten worden. De galop heeft voldoende ruimte. De veulens zetten in galop de hals er teveel op en blijven strak in het voorbeen en de rug.
Een thuis geïnspecteerd veulen past in het beeld van de rapportage.
Bijzonderheden: Tweemaal is een reebeen geconstateerd.
De kwaliteit van de moeders was voldoende.
Getoond: 24(+1) veulens uit 103 dekkingen in 2000.

Afstammelingen 2005 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Polansky voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Dit is het enige dat ik voor je heb helaas.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 09:29

Bij mij op stal staat een donkerbruin/zwarte Amsterdam x Michelangelo x Duc de Normandie ster-merrie die volgend jaar ook een Polansky veulen krijgt.

Rond maart wordt de kleine verwacht.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:14

Bij ons op stal is ook een keer met Polansky gefokt, mooi ding, op stal zeer lief en kroelerig. Maar als ze dr stal uit was en ze was los in de baan, dan was ze wat minder leuk van karakter. Erg dominant en altijd blijven kijken tot hoever ze kon gaan, die moest je geen moment uit het oog verliezen. Maar dat is de enigste die ik ken, zij is vast een uitzondering

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:52

hoi,

Ik heb een drie-jarige Polansky hengst onder het zadel uit een Glendale merrie. Een super fijn dier om mee te werken, ruime stap en ruime draf. Galop zeer gedragen en goed onder gesprongen.
Onder het zadel een fijn te rijden, leert zeer snel. Hij krijgt nu mooie hengsten hals, en een zeer mooi front.

We zijn echt blij met hem, zeker goed paardje voor in de toekomst!

Groetjes,
Caroline