Uniform-nakomelingen gezocht!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roihi

Uniform-nakomelingen gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 21:03

Hoi allemaal,

Ik heb een Uniform merrie van zes jaar. Ik ken voor de rest niemand die een Uniform-nakomeling heeft.

Wie van jullie heeft er eentje of kent er eentje? graag met foto (als dat kan en mag natuurlijk)
Zouden het allemaal schimmels zijn??

Alvast bedankt voor de reacties

Hieronder een foto van mijn lieve merrie

Afbeelding

Quidou

Re: Uniform-nakomelingen gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:40

INkie op bokt heeft (volgens mij en Margon ) een ruin van Uniform... onwijs stoerrr beest

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:41

oowjah en een vriendin van mij ( Vi0r op bokt ) heeft ook een ruin van Uniforum

puntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 14:46

ik heb ook een 6-jarige merrie van uniform maar kan op dit moment helaas geen foto op internet zetten . ik heb laatst ook al een oproep gedaan over uniform maar dan uniformxvariant. kijk daar anders eens. heb je meer foto's van je paard kan ik ze vergelijken !! hoe is het gedrag van jouw paard?

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 15:43

@puntje: het gedrag van mijn paard is kort te omschrijven als geweldig! (super trots )
Ze is een stoere merrie van 1.68 groot en enkele kiloos teveel (dit terzijde *grinnik*) die ik in alle situaties kan vertrouwen op koelbloedigheid. (behalve op vlak van koebeesten, die ziet ze ni zo graag )
Het enige lastige soms is dat ze een verschrikkelijke prutsmie is. Ze moet net als een kleuter alles in haar mond hebben gehad, overal aan frullen en frunniken... maar ach, dat neem je erbij.

Ik weet ni hoe het met uw merrie is, maar die van mij is een echt koekiemonster, ze lust (bijna) alles en zal ook alles eetbaars opeten wat in haar bereik komt ondanks het feit dat ze van mij niets bijkrijgt van eten en ze zelden op de wei komt, is ze veel te vet . Ze wordt precies dik van lucht
Volgende week woensdag komt de DA langs en we gaan dat eens uitgebreid onderzoeken.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 17:54

Ik heb een 9-jarige merrie van Uniform.
In de omgang is ze geweldig! Zowel naar andere mensen als naar andere paarden. Ook echt makkelijk bij hoefsmid en dierenarts.
Ze vind zelf wel dat ze veel aandacht moet hebben, maar het lukt haar ook altijd wel om dat van iedereen te krijgen.

In het bos is ze ook super. Lekker galoperen aan een vrij teugeltje en ook weer heel makkelijk terug te krijgen, maar toch niet sloom.

Springen vind ze geweldig, maar vind ik minder. Ze heeft weinig ervaring, maar op zich wel een goede stijl.

Dressuurmatig kan ze heel fijn zijn, maar het is geen paard dat makkelijk met zich laat werken. Ze is snel afgeleid en probeert onder het werk uit te komen. Maar loopt ze fijn, dan is het ook echt genieten.

In het verkeer is ze ook heel makkelijk. Geen angst of paniek bij trekkers en vrachtwagens. Alleen op trampolines doet ze erg maf. Als ze iets echt niet kan bevatten (zoals dus kindertjes die af en toe door de lucht vliegen ), dan kan ze wel eens lastig zijn.

Oja, ze is 1.65m en redelijk fijngebouwd.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 19:37

@Boemel: Ik herken veel van de punten die je nog opsomt. Ze zullen van karakter dan toch, tot hier toe dan, gelijkaardig zijn.

Van de trampolines weet ik niet Ben er nog geen tegengekomen. Ik moet wel vertellen dat ik met mijn paardje niet veel de baan opkom, wij hebben namelijk geen goede uitrijmogelijkheden op dat vlak.

Springen kan ze ook heel goed en doet ze enorm graag, maar ik kan niet mee doordat ik rugproblemen heb spijtig genoeg. Heb haar nochtans voor de springsport gekocht (ironisch he)
Ben al heel blij dat dressuurwerk haar ook heel goed afgaat, ze is slim genoeg.

Alleen het redelijk fijn gebouwde is niet terug te vinden, ze is er eentje die eerder op een mini-tank lijkt

maar ik vind toch dat het karakter het allerbelangrijkste is... en daar zullen velen onder jullie het wel mee eens zijn, niet?

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 06:52

Wirobelgje schreef:
Zouden het allemaal schimmels zijn??

Uniform is homozygoot schimmel (correct me if I'm wrong) en geeft dus altijd schimmelnakomelingen.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 07:01

Helemaal goed!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 07:03

een fokbedrijf waar ik vroeger werkte had ook een uniform merrie staan ( schimmel natuurlijk) die hij inzette voor de fokkerij. Een wat ouderwets type paard die heel goed kon springen een hele leuke nakomelingen heeft gehad.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 07:13

Ik heb een Uniform kleindochter. Rechtstreekse Uniforms zijn altijd schimmel.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:22

Ik heb sinds 10 maanden ook een Uniform-merrie.

Ook schimmel dus, want Uniform fokt 100% schimmel.

Nadita is vrij gemakkelijk in de omgang, maar wel een dominante merrie. Niet echt makkelijk te rijden, maar als je haar overtuigd hebt dat het toch echt moet gebeuren, dan kan ze super lopen.

Ook op buitenritten is ze superfijn te rijden. In alle tempo's, ook makkelijk weer terug te rijden. Ze is nergens bang voor, niet kijkerig of zo. Ze is wel alert en bij de les, maar niet schrikkerig.

Nadita is niet erg groot: 1.62 m. Wel mooi gebouwd, met een mooi front en een spectaculair voorbeen.
Op de CK in Houten in 2003 werd ze (nog bij de vorige eigenaar) keur verklaard.

Momenteel loopt ze in het ZI, met een winstpunt. (Heb nog maar 3 wedstrijden gereden)

Afbeelding

Groetjes, Christina

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:05

Ik had een Uniformmerrie, zij zou dit jaar vijf geworden zijn. Helaas heb ik haar 22 maart in moeten laten slapen. Het was een behoorlijk dominante merrie. Ze was nergens bang voor, een knuffel op stal en moest ook altijd prutsen aan dingen met haar mond.

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto's zijn een week voordat ik haar liet inslapen gemaakt door Marcel Knaapen van www.paardenfoto.nl. Ze had toen al acht maanden stappen achter de rug, dus ze is zeer slecht bespierd.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 15:23

Hoi iedereen,

al erg bedankt voor de reacties. En de foto's erbij zijn echt super, het is plezant om halfzusjes/broertjes van wiro te zien

@Twinklebel: erg sneu voor je dat je je merrie hebt moeten laten inslapen. Sterkte maar nog veel plezier met je nieuwe paardje

@nadita: die twee lijken erg op elkaar, ik zie wiro er helemaal in.
wiro is geen klein paardje. De laatste keer da ze is gemeten kwam ze op 1.68 groot. Ik was eigenlijk op zoek naar een klein paardje, en ze was toen ik haar kocht 1.63 groot. De DA vertelde me dat ze niet meer zou groeien, maar niets was minder waar. Ik had ook beter moeten weten, want ze was toen 3 jaar oud (en dan is het logisch dat ze nog groeien)
Je moet dan weten dat ikzelf niet de grootste ben , ik ben maar 1.58 groot dus je kan al wel voorstellen he
je moet maar es kijken op HAW (wiro@lichte training)
Hoe groot en oud is Nadita?

@Petraaken: Uw Uniform-kleindochter is ze ook schimmel?
Ik ben heel curieus welke kleur een veulen van wiro zou zijn. Ik ben me er natuurlijk wel van bewust dat dat voor een groot deel mee zal afhangen van de hengst die ik erop wil. Ik dacht altijd aan een pekzwarte...

dus bedankt tot dusver, ik hoop wel dat er nog meer foto's komen, vind het echt heel leuk om te zien allemaal