Welke goedgekeurde kwpn hengsten doen natuurlijke dekking?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

guusje

Welke goedgekeurde kwpn hengsten doen natuurlijke dekking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 12:50

Wie weet welke kwpn goedgekeurde dekhengsten natuurlijke dekking doen??? Mijn merrie reageert niet goed op ki. Ze krijgt vochtvorming in de baarmoeder na het insemineren. Ook ingevroren sperma gaat niet goed (terwijl dat veel geconcentreerder is dan een buisje verse sperma), ook dan ontstaat er vochtvorming
Waarschijnlijk zal het wel via de natuurlijke weg gaan, maar uit welke hengsten kan ik dan kiezen?????
Ik hoorde dat equador natuurlijke dekking deed, maar zijn er nog meer???

Mansolein

Re: Welke goedgekeurde kwpn hengsten doen natuurlijke dekkin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 13:42

havidoff en kroonjuweel in ieder geval.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 13:53

Koss geloof ik ook.

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 14:18

Idd, Koss dekt natuurlijk, en Elegant, Walser, Rubus en ik geloof Laurentz ook (allemaal Geldersen).

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 16:13

bedankt voor jullie reacties.
Heb ik iig wat keuze Ik wilde haar niet laten dekken door een gelderse hengst. Wel zoek ik een hengst met een sterke achterhand.
Weet iemand er nog een paar????

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 10:58

Belisar,voor meer info moet je ff Jasmijn pben,zij kent de eigenaar.Als er 1 een sterke achterhand vererft is hij het wel.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 11:19

waarom niet gewoon onverdund sperma gebruiken??

|Doe ik ook rij sochtends naar de vdlstud , scannen , en als merrie er aan toe is om te insemineren...

Dan wacht ik tot indoctro heeft "gesprongen": en, word de merrie gelijk geinsemineerd..

zonder verdunners...dus,....vers van de pers!!

Mijn merrie was in 1 keer drachitg, begin dit jaar maar had een 2 ling en is na 30 dagen hengstig gespoten...nu nog niet drachtig helaas..

heb 2 jaar geleden ook een merrie "vers"laten insemineren en zij was toen ook in 1 keer drachtig....

Is je merrie ook na het insemineren gespoeld?? of met oxytocine of estromate gespoten..

Ik krijg na insemineren een injectie oxytocine mee, dit spuit ik zelf ong 6 a 8 uur na de inseminatie in de merrie.....dat is om het vocht na de inseminatie uit de baarmoeder af te drijven....

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 11:49

elisa2: bedankt voor je tip!!! Ik ga jasmijn dan ff pb´en!

sigrid1182: dat zou iid ook een optie kunnen zijn. Ik zal t eens even met de hengstenhouder bespreken. Ze is wel gespoeld, trouwens. Ze is op dit moment weer goed hengstig en het ziet er deze keer erg goed uit, goede structuur. We hebben nog een kwakkie diepvriessperma dus dat gaan we deze keer nog proberen. Mocht dat niet lukken dan doen we het de volgende keer natuurlijk of wat jij zegt vers van de pers, denk dat dat zeker wat is voor onze merrie!!!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 13:26

Vers van de pers...Je zal dan alleen wel naar de hengst toe moeten met je merrie. Als je die mogelijkheid hebt vallen alleen de hengsten die alleen via diepvries beschikbaar zijn af.

De mijne is vorig jaar op die manier geinsemineerd door Royal Bravour. Ik weet zeker dat het ook kan met Padinus en Houston.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 13:28

E-pilot dekt ook natuurlijk.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 18:10

idd met onverdund proberen, merrie zal wel allergisch voor de verdunnen zijn, onverdund krijg je bijna overal wanneer je duidelijke afspraken maakt. Alleen moet je wel met je merrie ter plaatse.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 18:10

maar ehhh havidoff is ook een hele fijne!

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 18:59

nou ze is net weer geinsemineerd met het laatste kwakkie diepvriessperma... Morgen dus even kijken of ze geen vochtvorming krijgt en als ze het wel weer heeft dan zien we wel even. Ik ben iig blij te horen dat onverdund en vers van de pers ook mogelijk is. Hebben we iig genoeg keuze!!!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 19:00

succes dan!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 09:15

Ik heb hetzelfde probleem met mijn merrie. Ze is ondertussen 3 keer geinsemineerd geweest en ze is nagespoeld.. en de laatste keer heeft ze ook spuiten gehad en nog steeds niet drachtig. We hebben het nu natuurlijk geprobeerd, dus nog even afwachten.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 09:16

Elisa2 schreef:
Belisar,voor meer info moet je ff Jasmijn pben,zij kent de eigenaar.Als er 1 een sterke achterhand vererft is hij het wel.

Helemaal mee eens.

De meesten die ik ken kunnen uren op de achterbenen staan en lopen

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 09:26

Mijn merrie had afgelopen donderdag fors vocht in de baarmoeder. Is toen gelijk met oxytocine gespoten..

Vrijdagochtend vers geinsemineerd, en toen was er nog maar een klein beetje vocht in de baarmoeder.

Heb vanochtend weer gescand, merrie had geovuleerd en had nog steeds dat klein beetje vocht in de baarmoeder...

Dus nog 1 keer oxytocine gespoten..

en nu maar afwachten...

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 14:19

mireille1970: leuk te horen van die nakomelingen van belisar. Die belisar is misschien echt wel wat voor onze merrie als t deze keer weer niet is gelukt.

youngster: laat je me het even weten als t nu is gelukt met natuurlijke dekking, ben erg nieuwsgierig!!!

sigrid1182: vers geinsemineerd en toch nog wat vocht..... jammer is dat. Maar wie weet he!! wanneer laat je haar weer scannen??

Vanavond gaan wij onze merrie weer laten scannen, ik hoop zo dat t allemaal goed lijkt en ze deze keer geen vochtvorming heeft.....

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 08:29

joehoe!!!!! t zag er allemaal heel mooi uit!!! dus over 3 weken gaan we weer scannen om te kijken of ze wel echt bevrucht is. Spannend !!!