Heel af en toe zie ik op internet of op concours nog een rechtstreekse Nabuur. Deze lopen vaak Z-niveau, zowel dressuur als springen. Nabuur had destijds voor de verrichting een 10 voor het vrijspringen.
Ik vond het volgende op internet:
"Nabuur (Uppercut xx X Senner X Camper).
Uit een NWP stam verwant aan Sinaeda. Ook Nabuur had het nadeel dat hij uit een NWP merriestam kwam die de WPN leiding, bestaande uit voornamelijk VLN leden, totaal niet wilde. Nabuur voert bovendien in zijn pedigree de legendarische Oostfriese hengst Tello die op 32 jarige leeftijd nog kon marcheren als een driejarige. Met Tello in de pedigree en met dat type kan elk paard bewegen en springen.
De HK commissie dacht echter niet zover terug en al helemaal niet vooruit en probeerde Nabuur op hoge leeftijd nog even als hengst te wippen. Gelukkig sprongen er een aantal trouwe fokkers voor hem in de bres die aantoonden welke bijdrage hij zelf en met zijn kinderen heeft geleverd."
Verder vond ik een site waar stond hoeveel internationaal springende paarden van een bepaalde Ned. vader kwamen. Nabuur had meer int. springende nakomelingen dan hengsten als Pion, Damiro, Amethist, Ulft, Ekstein of Akteur, Theoloog en Goodtimes.
Heeft iemand ooit van deze hengst gehoord? Zoals ik al zei heb ik zelf een Nabuur en ik kan wel vertellen dat Nabuurs spijkerharde paarden zijn. De mijn is 21 en loopt M2 (en is voorlopig nog lang niet moe!!), en ze heeft een superkarakter.
Kan iemand mij misschien meer vertellen over Nabuur, en vinden jullie dat Nabuur een ondergewaardeerde hengst is geweest bij het KWPN??

,