Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
???
.
Myrdal zegt: het kan natuurlijk zijn dat er te weinig eiwit in de merriemelk zit, dan kan het veulen nog zoveel drinken, maar krijgt niet genoeg, vandaar de veulenbrok. en dat myrdal vroeg ik me dus idd af of het vaker voorkwam in mijn geval geeft de merrie genoeg melk maar kennelijk te weinig voeding erin.

MarijeR schreef:Mijn merries geven slagroom ipv melk
De veulens geef ik tot het afspenen eigenlijk nooit brok, alleen om ze het te leren eten zodat ze na het afspenen wel op brok over kunnen. Ze eten gewoon gras en drinken bij de moeder en zijn eigenlijk altijd aan de vette kant
De rijpaardveulens vroeger kregen vanaf een maand of 2 wat brok bijgevoerd.
Gitta schreef:Mijn veulen bleef wat schraal en krijgt nu op advies van de DA wat veulenbrok bijgevoerd .
Nu is mijn vraag komt dit regelmatig voor dat veulens kennelijk toch niet genoeg hebben aan de melk van de merrie? De andere veulens op de wei hebben er namelijk genoeg aan vandaar dat ik me dit afvroeg!!
Moet er even bij vermelden dat ze goed drinkt bij haar moeder en verder goed groeit en levendig en atent genoeg is.
[/quote]
bij ons is zij de enige die wat schraal bleef de rest krijgt volgens mij zoals marije het zo leuk zei slagroom
bij ons is zij de enige die wat schraal bleef de rest krijgt volgens mij zoals marije het zo leuk zei slagroom