Afstammingen van Appolonios XX

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Afstammingen van Appolonios XX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 20:02

Hebben jullie ook een afstamming van Appolonios XX ik wel..
Appalonios was een renpaard ofzo, alleen mijne heeft er niet veel van weg, hij loopt alleen als het per se moet.
Nou buiten kan ie wel rennen..
Maar hebben jullie misschien ook een Afstammeling van Appolonios XX ?

Anoniem

Re: Afstammingen van Appolonios XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 21:27

Als ik het goed verstaan heb (paspoort etc. krijg ik morgen) heb ik een Monaco x Apollonios xx. Apollonios is dan dus de opa van mijn paard (vader van de moeder). Ze staat nu ruim een week hier en heeft een superkarakter. Verder is het een mooi groot paard, maar wel chique (absoluut geen tank o.i.d. dus). Ze is 5 jaar en lijkt tot nu toe bomproof. Wel is ze heel werklustig en loopt ze graag lekker door.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 21:58

Wij hebben een tijdje een Appolonius x Pretedent op stal gehad. Die maakte zich ook niet drukker dan nodig was. Een ongelooflijk lief paard was dat. Ze heeft ook goede veulens gebracht.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 23:02

ik ken een caritas x Appolonios. Kan heel goed dressuurlopen, was hiervoor M2, nu M1. Een brave goedzak is het en ene gouden karakter.

Tremona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 09:41

Van Norrel had volgens mij Appolonios XX zeker incombinatie met Cabochon heeft hij hele fijne dressuurpaarden gefokt. Volbloed is vaak mooi om in de tweede of derde generatie te hebben. Enkele bekende paarden met Appolonios XX inbloed in hun aderen zijn
- Uphill (Oscar x Appolonios XX )
- Luzelma Slottie (Cabochon x Appolonios XX)
- Kir Royal (Apollonios x Symfonie)

Deze paarden hebben allemaal gestaan bij Stal Laarakkers.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 10:57

ja nessie kan wel dressuren (piaffe passage spaanse pas )
Maar wil niet echt lopen maar dat vind hij leuk

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 15:43

Tremona schreef:
Van Norrel had volgens mij Appolonios XX zeker incombinatie met Cabochon heeft hij hele fijne dressuurpaarden gefokt. Volbloed is vaak mooi om in de tweede of derde generatie te hebben. Enkele bekende paarden met Appolonios XX inbloed in hun aderen zijn
- Uphill (Oscar x Appolonios XX )
- Luzelma Slottie (Cabochon x Appolonios XX)- Kir Royal (Apollonios x Symfonie)

Deze paarden hebben allemaal gestaan bij Stal Laarakkers.

De Appolonius x Pretedent waar ik het over had in mijn eerdere post was Huzelma. Huzelma was de moeder van Luzelma (Slottie) ...

Met Cabochon is Appolonius inderdaad een hele goede combi!

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 17:11

ik heb een 11 jarige merrie appolonios xx x proloog.
hij was idd een renpaard (engels volbloed) hij is overleden aan koliek.
Afbeelding

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 17:15

heb je een foto van jou paard en hoe oud is die van jou?

dooozzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 22:00

Heb een Caritas x Appolonius XX, toppertje! Mijn eerste paard en Z2 dressuur en Z springen. Loopt thuis niet echt het vuur uit de schenen, maar met name in de springring geeft ze wel alles! Helaas niet erg gezonde voeten, komt waarschijnlijk door d'r erg weke kootstand en weinige verzenen. Heb al meerdere keren gehoord dat er paarden van Appolonius voortijdig uit de sport worden gehaald vanwege ongezond beenwerk.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 15:27

Ik ken een Appolonius XX x Vanitas.
Het was mijn eerste bijrijdpaard, een merrie van 14 toen (3 jaar terug alweer). Erg braaf in de omgang. Blijft netjes staan als je even wegloopt, ook braaf bij de smid en met afspuiten (water).
Was eerder al hoog in de sport uitgebracht (dressuur, ik geloof GP startgerechtigd, heeft ook sportpredikaat dressuur) en kende daardoor alle kneepjes van het vak en dus ook de lastige trucjes van het pesten van de ruiter zodra je begon te vragen.
Haar eigenaresse rijdt haar momenteel erg fanatiek en dat gaat erg goed. Ze heeft er nu ook een veulen uit gefokt van Oscar. Heel mooi sierlijk veulen, onwijs mooie ogen waarin je verdrinkt en geweldige gangen.