Ik weet niet zeker of het juist is dit topic hier te plaatsen maar ik probeer het maar even..
Mijn Ambertje (16 jaar, 1,52 m, kwpnxgroninger en nog iets..)is misschien niet meer te berijden. Maar omdat ze zo'n superkarakter heeft dacht ik dat het misschien leuk was om een veulentje bij haar te fokken. Als het veulentje dan qua karakter op haar zou lijken en ietsje groter zou zijn, dat zou geweldig zijn!
Maar ik weet van dekken en veulentjes niet zo heel veel. En daarnaast vraag ik me af wat voor hengst de zwakke punten van mijn kruisingmerrie zou kunnen verbeteren. En heeft iemand ervaring met het verbeteren van een kruisingmerrie?!
Hier twee foto's van haar:

Haar moeilijke punten vind ik:
- korte beentjes,
- korte en stevige hals,
- lange rug,
- zwaargebouwd.
Wat vinden jullie?
Idealiter zou ik een hengst willen vinden die hoog op de benen staat, donkerbruin of zwart van kleur is en in het geheel wat luxer is. Met wel een lief en werkwillig karakter.
Iemand een mening?

Natuurlijk weet ik wel waar je op moet letten maar de adressen en zo, en welke hengst je het beste moet kiezen en welke karakters ze vererfen dat weet ik dus niet. Heb je niet iemand in de buurt die wel veel hengsten kent? Ik weet trouwens wel 1 hele gafe hengst! Tis wel een gangenpaard, ik ga je een pb'tje sturen!