Gran Corrado

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oosterhui

Gran Corrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 20:39

kent iemand nakomelingen van deze hengst en waarom wordt hier eigenlijk zo weinig mee gedekt ?

Nicole288

Re: Gran Corrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 20:46

Omdat hij op wacht staat? In 2002 op wacht gezet nav 3-jarige nakomelingen. Ik ken er persoonlijk maar 1 van, een 5 jarige merrie, mv amor, dat is wel een leuk paardje.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 00:28

Ongelooflijk, maar bij het kwpn heeft men deze hengst op wacht gezet.
Verder, dier woont en loopt vooral in Duitsland waar fokkers wel gebruik van zijn genen willen maken.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 06:54

ik wist niet eens dat hij kwpn was???? Ik dacht dat hij alleen voor het oldenburg was ggk!?!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 06:58

Hij heeft jaren bij de Ijzeren Man gestaan en was niet KWPN erkend, de veulens moesten Oldenburg aangemeld worden volgens mij. Geen fijne manier van lopen, heel grof in de kaken, een rib teveel, wat ouderwets plat, netjes springen (niet meer dan dat), een wat domme kop en een karakter waar je niet blij van werd... Zo begon mijn ervaring met Gran Corrado toen ik daar begon...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:28

Mireille1970 schreef:
Hij heeft jaren bij de Ijzeren Man gestaan en was niet KWPN erkend, de veulens moesten Oldenburg aangemeld worden volgens mij. Geen fijne manier van lopen, heel grof in de kaken, een rib teveel, wat ouderwets plat, netjes springen (niet meer dan dat), een wat domme kop en een karakter waar je niet blij van werd... Zo begon mijn ervaring met Gran Corrado toen ik daar begon...

als je daar toen begon ,misschien wel maar nu ????
Omdat mijn merrie ook in veel internationaal loopt volg ik de Duitse concoursen op de voet en de hengst doet het echt goed hoor ,hoewel hij vroeger nog eens een beentje liet hangen is hij er nu fel op vooruitgegaan ,Yves heeft er super werk mee verricht .In Wiesbaden in de Gp was hij nul en daar staat echt wat te springen hoor ( dik 1.60)
Alleen als het op snelheid aan komt heeft de hengst het nog wat moeilijk maar dat zie ik ook echt verbeteren .
En zijn exterieur ? Ja t'is een echte Grannus ,hé die zijn gemaakt om te springen ,niet om aan een touwtje te lopen . Grannussen zijn altijd wat recht in de rug en springen ook zo op hoog niveau kijk maar naar
Top gun , Grande dame..

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 10:04

Mireille1970 schreef:
Hij heeft jaren bij de Ijzeren Man gestaan en was niet KWPN erkend

Hij is wel door het kwpn erkend, heeft een verkort onderzoek gedaan en zijn veulens werden ook kwpn ingeschreven, er was daarnaast ook de mogelijkheid om ze via de ijzeren man in te laten schrijven bij oldenburg. (een hengst die je niet hebt opgenomen kun je toch ook niet op wacht zetten?)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 10:38

Dees schreef:
Ongelooflijk, maar bij het kwpn heeft men deze hengst op wacht gezet.
Verder, dier woont en loopt vooral in Duitsland waar fokkers wel gebruik van zijn genen willen maken.

DAt is dan gunstig voor mij. Ik heb een schitterende ster prokmerrie van deze hengst uit een Silvio x Concorde moeder. Beest heeft een front! Ik dacht dat ze een hengst was. Ik ben ook heel blij met deze merrie. Ik heb haar nu drachtig van Solitair.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 10:46

Ik heb er een merrie van gereden die nu 6 jaar wordt.
Was geen makkelijke tante, sprong wel alles en altijd.
Voor foto's zie profiel.
Wel een KWPN'r trouwens.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 12:03

Ik gaf ook aan "toen"... inderdaad springtechnisch zal hij er vast veel beter op geworden zijn, er zitten km's werk in...

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 12:17

Ik ken een inmiddels 5 jarige nakomeling van Gran Corrado uit een Peter Pan x Goodtimes merrie die internationaal 1.40 loopt. Deze merrie is heel braaf, maar af en to een beetje rillerig. Dit kan ook van Goodtimes komen, want mijn ervaring met Grannus nakomelingen is dat ze heel makkelijk zijn. (wellicht een tikkeltje eigenzinnig, maar wel heel lief)

Deze merrie wordt momenteel ingezet in de fokkerij. Ik heb haar als 3-jarige wel ingreden en hierbij was ze redelijk braaf. Alleen op het moment dat je haar echt even aan het gevoel kwam kon ze zich een beetje bol maken, maar het was eigenlijk niet noemenswaardig.

Fijn paardje verder. Ongeveer 1.65 hoog en wel vrij veel bot. Kon redelijk bewegen en dito springen. Sprong onder de man eigenlijk beter dan vrij...

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 18:45

ik heb er vanmiddag voorgestaan, hij staat op deijzerenman tussen de pensionpaarden, niet tussen de hengsten.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 07:25

ik vond het altijd wel een mooi hengst totdat ik een video zag van een hengstenshow van de ijzerenman, toen viel hij me eigelijk tegen qua bouw en bewegen. Ze kunnen altijd erg goede foto's maken voor de brochures........................

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 07:38

Gran Corrado is nog steeds van De IJzeren Man. De hengst spreekt mij enorm aan en hij loopt toch niet onverdienstelijk. De nakomeling van Desiree is een plaatje! Prachtig front, correct gebouwd, sprekend hooft.
Voor KWPN idd op wacht maar voor Oldenburg mag hij gewoon dekken.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 10:48

Ja, jammer dat ik haar niet op bokt kan zetten. Het werkt hier zo soepzooi.....