Eigenschappen nafok van deze 6 hengsten...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Showjumper

Eigenschappen nafok van deze 6 hengsten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 19:07

Voor een verslag zou ik graag van de volgende 6 hengsten willen weten welke 3 gewenste en ongewenste eigenschappen ze nafokken. Ook zou ik graag willen weten bij wat voor soort merrie ze het beste passen.

De hengsten zijn:

Heartbreaker

Indoctro

Radisson

Calvados

Narcos II

Quidam de Revel
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

pukpaleis

Re: Eigenschappen nafok van deze 6 hengsten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 20:50

Heartbreaker:(-) kort, klein, beperkte beweging (+) vlug in afdruk, veel mentaliteit, veel techniek van springen, past bij langelijnde merries met veel vermogen
Indoctro: (-) weinig lef, te lang week middenstuk, correctheid onderdanen (+) ras, maat, beweging past bij niet te lange correcte merries met groot hard
Radisson: (-) traag, erg weke rug, sterk gehoekt achterbeen (+) maat,front,massa past bij correcte merrie met goede verbindingen en veel hardheid
Calvados:(-) grof,erg voorover,traag (+) vermogen,maat,sterke verbindingen past bij bloedmerries met goede hals aanzet
NarcosII en Quidam de Revel, te weinig paarden van gezien......

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 20:59

Ken een Indoctro x Burggraaf, maar die heeft wel lef, gaat voor je door het vuur, zal nooit weigeren.
En een Heartbreaker x Burggraaf die idd erg compact en klein is, maar zeker vlug in de afdruk,mooie springtechniek, maar wel ruim bewegen.

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 21:27

Men vroeg niet naar de invloed van Burgraaff

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 16:26

quidou hier op bokt heeft een Quidam de Revel geloof ik, geloof dat dat een leuk, braaf en meewerkend paardje is, maar voor meer info moet je haar maar evne pb-en. Calvados heb ik qua karakters geen goede ervaringen mee, ken een 5-jarigem aar die is helemaal niet makkelijk, kan wel leuk springen overigens

Zazou_Murier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 09:29

Indoctro geeft veel lef en inzet!!!!!!!!!!! ken veel die voor je door het vuur gaan dus ik weet niet waaar je dit op heb gebaseerd.............. ik moet eigenlijk bekennen dat ik er geen een weet zonder lef

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 12:07

Harcos en Hinault zijn zonen van Narcos II. Misschien zou je daar ook nog wat info over kunnen krijgen. Ikzelf heb een kleindochter van Narcos II gehad. (vader was Harcos) Maar die had een goed stalkarakter maar wou niet werken. Ging dan rechtovereind en nog zo'n dingen maar ik weet niet precies of dat van vaderskant afkomt.
Dit is nog een topic van mensen die een Harcos nakomeling hebben en/of hun commentaar over deze Narcos zoon geven.
viewtopic.php?f=22&t=410893&hilit=

Showjumper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 22:59

Bedankt voor de reacties!