Betekenis Oldenburger brandmerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silverado

Betekenis Oldenburger brandmerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 17:12

Ik weet niet of dit het juiste gedeelte is voor de vraag die ik heb, maar toch hoop ik dat jullie me kunnen helpen!

Het gaat over het volgende: Een vriendin van mij heeft een Oldenburger. Ik heb het beestje gisteren pas voor de eerste keer gezien, dus ik weet niet of het een hengst, merrie of ruin is Het is echter een zeer mooi paard.

Het brandmerk is duidelijk zichtbaar op de flank. Nu is mijn vraag wie kan mij uitleggen wat de betekenis is van het Olderburger Brandmerk

Het eerste gedeelte van het brandmerk bestaat uit het Oldenburger ''logo''
Onder het ''logo'' staan de cijfers 55

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

hananya

Re: Betekenis Oldenburger brandmerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 19:19

Ik kan je zo niet precies vertellen waar het brendmerk precies voor staat, maar de twee cijfers onder het brandmerk zijn de laatste twee cijfers van het levensnummer van het paard. Dit nummer is weer terug te vinden op het stamboek papier.

Bij het Oldenburger verband trekken ze als veulen al een paar haren uit de manenkam en dit in combinatie met het brandmerk moeten de veiligheid waarborgen waar een chip hier in Nederland voor zorgt.

silverado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 15:52

hier heb ik wel wat aan. maar is er dan niemand op dit hele forum die me kan helpen met de betekenis van die cijfers 55.
weet iemand misschien waar in het kan vinden?? niet op de officiële olderburger site in ieder geval

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 16:02

Dat zeg ik hierboven! Dat zijn de laatste twee cijfers van het levensnummer van het paard. Dit nummer staat op zijn stamboekpapier.
Het levensnummer van dat paard eindigd dus op .....55

silverado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 16:07

oeps sorry