.Maar wat mij nog meer opviel was het negatieve commentaar erop (misschien verbaast dit jullie niet na mijn opmerking over de kwaliteit) maar ik heb op alle cursussen competities wat betreft jureren altijd geleerd dat je bij elk paard zowel de positieve als de negatiev aspecten moet belichten en het niet nodig een paard onnodig de grond in te douwen
, ook al is het overduidlijk geen ster-merrie de Heer (of moet ik zeggen de "pummel" ) van Rijswijk presteert het om een hele groep van negatief commentaar te voorzien, er deugde dan werkelijk ,vlgs hem, ook helemaal niets aan deze paarden...de enkeling die het bij god vergeven recht had om ster te worden werd dan ook de hemel in geprezen, daar mankeerde dan weer niets aan.Hij krijgt het ook voor elkaar om de lineaire score en het mondeling commentaar volledig tegenstrijdig te laten zijn, zeggen dat de schoft te weinig ontwikkeld is en een score naar hoog invullen, is dit om de tweede premie kracht bij te zetten of wordt er maar met de pet naar gegooid...
Als ik dan uit stamboek-wandelgangen hoor dat het KWPN als organisatie zich afvraagd waarom slechts 17% van de drie jarige merries wordt aangeboden is de bel op de kantoren te Zeist nog niet gaan rinkelen. Na een donatie om mee te mogen doen (inschrijfgeld) een tijd trainen (of elders laten prepareren) poetsen vlechten voeren in twee minuten je werk de grond in laten praten is niet uitnodigend, nu de markt vooral vraagt naar fijn te rijden sportpaarden met een aansprekend exterieur (en niet vanzelfsprekend een ster of keur merrie/ruin/hengst) lijkt men hier de boot gaan missen, vond Martien Verbakel altijd een zacht ei maar deze harde bikkels bakken er ook wat van hoor...