wat vinden jullie van de hengst Farrington

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gevonden

wat vinden jullie van de hengst Farrington

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 15:23

hallo allemaal,

Ik heb een farrington jaarling hengstje gekocht,
Ik vroeg me af of jullie ervaring hebben met dit bloed ( goed/slecht)

Laat je mening de loop zal ik maar zeggen

Mexxuna

Re: wat vinden jullie van de hengst Farrington

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 15:36

Ik heb een farington ruin gereden van 6jr, het was een grote koffievos, met heel veel temperament, deed liever waar hij zelf zin in had. Het was een heethoofd, en een beetje een drammer.
Hij had super bewegingen, maar niet mijn type.

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 15:44

oh jee heb ik dat, als dat maar goed komt !!!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 15:46

Heb je foto's? En uit wat voor merrie komt het jaarlingetje?

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 07:21

ja heb wel foto's maar zo handig dat ik ze hier op deze site krijg ben ik helaas niet,
zijn moeder is een keur sport merrie van Hofnar

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 08:03

Oh leuk!! Ik heb Hofnar bijna 2 jaar op stal gehad.... en ben enthousiast over Farrington mits er een bloedmooie merrie achter zit met veel bloed en het gouden draadje.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 08:38

over het algemeen zijn jonge farringtons, eerlijke, rustige en makkelijke paarden, wij hebben er op het werk ook een heel stel staan, en ze zijn allemaal best makkelijk, in de omgang, met het inrijden en onder het zadel. helaas wel vaak vos , maarja een goed paard heeft geen kleur .

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 08:47

zeg mireille heb jij misschien een mooie foto van hofnar?? ik kan er zelf weinig vinden over deze hengst.
Moeders is ( vind ik ) een hele mooie merrie.
Tja ik vind een vos persoonlijk heel mooi wel moeten ze iets extra 's hebben ( bijv. aparte aftekeningen of een heel mooi frond o.i.d. ) om een beetje op te vallen. Een zwarte bijvoorbeeld valt al op door zijn kleur

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 08:55

Mijn merrie heeft een super farrington-veulen gehad vroeger, ik zit erover te denken haar weer van hem te dekken, maar ik ken hem eigenlijk helemaal niet... (buiten een beetje info op internet gevonden)
Ik twijfel omdat ik eerder een spring-paard wil fokken en Farrington is toch meer dressuur he...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 08:56

gevonden schreef:
zeg mireille heb jij misschien een mooie foto van hofnar?? ik kan er zelf weinig vinden over deze hengst.
Moeders is ( vind ik ) een hele mooie merrie.
Tja ik vind een vos persoonlijk heel mooi wel moeten ze iets extra 's hebben ( bijv. aparte aftekeningen of een heel mooi frond o.i.d. ) om een beetje op te vallen. Een zwarte bijvoorbeeld valt al op door zijn kleur

Ik zal eens kijken of ik thuis nog wat heb. Zolang kun je kijken bij stal belvedere (die had hem toen en heeft hem op de site staan)...

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 09:07

bedoel je stal belvedere in Hoeven?
Ik kan hem op die site niet vinden, waar ik hem laatst had gevonden was op een amerikaanse site, ach het maakt ook niet zo heel veel uit.

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 09:10

jessje schreef:
Mijn merrie heeft een super farrington-veulen gehad vroeger, ik zit erover te denken haar weer van hem te dekken, maar ik ken hem eigenlijk helemaal niet... (buiten een beetje info op internet gevonden)
Ik twijfel omdat ik eerder een spring-paard wil fokken en Farrington is toch meer dressuur he...

Ja faarington is echt een dressuur hengst, hoewel er ook wel zijn die een leuke sprong kunnen maken hoor, maar dat geld voor wel meer hengsten.

Als je een echt springpaard wilt fokken kun je beter niet voor farrington kiezen denk ik. Maar als je erg tvreden bent over het vorige veulen waarom dan niet weer???

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:22

gevonden schreef:
[Ja faarington is echt een dressuur hengst, hoewel er ook wel zijn die een leuke sprong kunnen maken hoor, maar dat geld voor wel meer hengsten.

Als je een echt springpaard wilt fokken kun je beter niet voor farrington kiezen denk ik. Maar als je erg tvreden bent over het vorige veulen waarom dan niet weer???
[/quote]

Het vorige veulen was niet bij mij geboren ofzo, ik weet gewoon dat ze nu Z2 dressuur en ZZ+32 springen is, dus die kan wel een leuke sprong maken ook :d Ze heeft nog een ander farrington-veulen gehad dus ga eerst die eens zoeken en dan beslissen, kan een toevalstreffer geweest zijn ook he

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 09:53

Ja dat kan altijd, ze hoeven natuurlijk niet allemaal in de sport uitgebracht te worden, als ze een recreatie ruiter treffen dan schoppen de het misschien niet verder dan een B proef en een oefenparcours. Niet dat dat erg is natuurlijk maar de kwaliteiten wordne dan niet optimaal benut.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 10:57

@ jessje:

als je weer met farrington gaat dekken (als dat nog mogelijk is) zul je met diepvriessperma moeten laten insimineren. De hengst zelf is in februari verhuurt naar amerika dus....

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:58

gevonden schreef:
bedoel je stal belvedere in Hoeven?
Ik kan hem op die site niet vinden, waar ik hem laatst had gevonden was op een amerikaanse site, ach het maakt ook niet zo heel veel uit.

Afbeelding

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 20:31

ik vind het een hele goede hengst. jammer dat hij zelf nooit zich heeft kunnen bewijzen in de sport. Ik denk dat hij heel ver had kunnen komen. Hij staat zeker op mijn lijstje! Hebben jullie geen foto's?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 06:27

Farrington was met name vanwege het dorutobloed erg interessant... Mooie hengst.

Ik heb er wel een heleboel goede en heleboel hele slechte lompe van gezien die helemaal niets konden lopen. Lijkt dus veel aan de merrie over te laten en wat weinig te stempelen of uniform te zijn.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 07:01

ik ben gisteren gaan kijken naar een Farrington in Zeeland. Zelden zo'n kameel gezien

Hele rare hoge bult op de croupe en heel houterig in de beweging, zowel voor als achter met name in de draf. Galop ging wel.

Ik had wel de indruk dat het dier veel binnen stond en er niet veel mee gedaan werd.

Eigenaar wist zeker dat het een heel goed dier is en dat het makkelijk naar de hogere dresuur moet kunnen.
Tja, ik zou deze voor niets nog niet willen hebben

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 07:11

Ja de eigenaar is meestal overtuigd van de kwaliteid van zijn paard. Ondanks het feit dat ze of lelijk zijn of gewoonweg niet gehinderd worden door enigzins kwaliteit of intelligentie.
Jammer dat er nog steeds mensen zijn die de realiteid niet aankunnen,
Ik denk trouwens dat elke dekhengst wel nakomeligen heeft lopen waar niet mee geaverteerd word, de kwaliteid van een nakomeling is natuurlijk ook afhankelijk van de moeder (lijn).
Ik hoop dat mijn jaarling dusdanig opgroeid dat ik er een fijn paard aaan heb voor de sport, ben zelf geen grand prix ruiter maar een Z proefje wil ik er in de toekomst toch wel mee kunnen rijden.