Gregje gestorven vandaar Vanta toch weer gedekt ...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loolapelooza

Gregje gestorven vandaar Vanta toch weer gedekt ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 14:03

Zoals sommige wel weten en andere niet, heb ik jarenlang van het gezelschap mogen genieten van mijn eerste pony. Een Welshje "Lange Voren George" of gewoon "Greg" voor de vrienden gefokt uit de Twyford "T" en "G" lijnen.
3 weken geleden werd hij ernstig ziek en afgelopen zaterdagnamiddag heb ik hem moeten laten inslapen ... het ligt me erg zwaar en ik mis hem verschrikkelijk hard, mijn kleine witte freggeltje mocht niet ouder worden dan 21 lente's.

In de straat waar Greg zijn laatste jaren heeft doorgebracht staat een Welsh hengstje uit dezelfde "T" en "G" lijnen van de Twyford fokkerij, te weten Twyford Timtam. Deze hengst is ook "al" 21 vandaar dat ik heb besloten om met deze hengst te fokken zolang het nog kan. Hij en Greg komen in vele opzichten overeen en dat zijn kwaliteiten die ik in het veulen hoop terug te zien.

Timtam is een Welsh A en mijn merrie een New Forest van 1.44m. Het was een hele klim voor Timtam maar hij is er meerdere malen succesvol in geslaagd. Nu bevrucht deze hengst de laatste jaren vrij slecht dus of er daadwerkelijk een veulen van komt is zeer klein maar niet geschoten is letterlijk altijd mis.

Ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat er uit deze combinatie een veulentje komt en het aller aller aller liefste nog een merrietje ook zodat ik met het Twyford bloed als basis een mooie lijn kan gaan opzetten in (mijn eigen) pony fokkerij. (ik heb al een heel fokplan in m'n hoofd )

Afbeelding

Afbeelding

Nu enkel nog maar hopen dat er volgend jaar een klein Welsh K'tje op de wereld rond huppelt, dit keer weet ik in ieder geval al zeker een passende naam voor het diertje...

Nog foto's van Timtam staan hier viewtopic.php?f=53&t=431440

Pannie

Re: Gregje gestorven vandaar Vanta toch weer gedekt ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 14:44

timtam is echt zooown mega mooie hengst!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 15:20

Zit er dan ook Twyford Thunder in?
Gelukkig is het gelukt. Ziet er wel komisch uit.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:11

Sonde dat je je pony in hebt moeten laten slapen, heel veel sterkte daarmee!

Wel een mooi idee van je om dan die hengst op Vanta te zetten. Hopen dat het gelukt is!

Nogmaals, heel veel sterkte !

PS. hoe gaat het met Jeppie?

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 20:48

Allereerst sterkte met het verlies van je ventje..

Gaaf dat het gelukt is en nu maar duimen dat ze drachtig is! Succes!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 22:05

Iris82 schreef:
Zit er dan ook Twyford Thunder in?
Gelukkig is het gelukt. Ziet er wel komisch uit.

Thunder is de vader van George en de overgrootmoeder van Timtam is een volle zus van Thunder.
Dus ze zijn wel verwant. Staat meer over in het topic op ITP.
Mag ik vragen vanwaar de interesse voor Thunder bloed?

@Tinne, dank je ik mis hem echt verschrikkelijk. Ben wel blij met het gezelschap van Timtam die m'n gedachten er wat vanaf houd.
Met Jepke gaat alles super maar die neemt nu het truukje van Timtam wel over ... Als Timtam klaar is met dekken komt Jep brullend aangelopen en bespringt heftig hinnikend z'n moeder. Hij is 3 maanden oud ...
Daarstraks betrapte ik hem en Timtam op spelen, super lief, Timtam is heel voorzichtig met hem. (maar dat werkt niet in 2 richtingen ... )
Ik heb nog wel wat foto's, door een blikseminslag is het internet hier echter pokketraag dus het duurt een hele tijd voor ze er allemaal op staan ...
Maar op www.xender.be vind je er al wel wat.
Ivanka nog 13 dagen te gaan zie ik? Kegelt ze al ofzo?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:12

Ik heb net foto's bekeken, maar wat een hengst heb je erop gezet! Prachtig! Lekker vol, daar houd ik wel van !
En Jep is ook al flink gegroeid zo te zien, maar nog altijd die verschrikkelijk ondeugende blik in zn ogen .

Ivanka doet nog even rustig aan... en ik vermoed dat ze met de regenbuien die eraan zitten te komen, geen baby uit gaan poepen . Kegelen doet ze nog niet, althans, een paar uur geleden nog niet . Als ik in de speen knijp, komt er al wel geel/dik/plakachtig spul uit, dus echt ver zitten we er niet meer vandaan . Slappe banden beginnen te komen, alles rustig aan !

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 22:27

Tinne schreef:
Als ik in de speen knijp, komt er al wel geel/dik/plakachtig spul uit, dus echt ver zitten we er niet meer vandaan . Slappe banden beginnen te komen, alles rustig aan !

Houston we have vocht dus ...
Succes alvast, ik hoop voor je dat ze niet té rustig aan gaat doen ... }>