Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
petraaken schreef:Je moet alleen goed rekening houden met het karakter van de hengsten.
Maar goed: de merrie is erg braaf. Wiepie schreef:petraaken schreef:Je moet alleen goed rekening houden met het karakter van de hengsten.
Wij hebben juist onze Variant x Uniform drachtig van .... Jazz. Als dat maar goed gaat!Maar goed: de merrie is erg braaf.
Zelf zou ik het met mijn merrie in geen geval doen. Geef mij maar een Rubiquil uit haar.
Ik kan er zelf mee lezen en schrijven, in de omgang en onder het zadel. Mijn nichtje zit er wel eens op, komt net met de benen onder het zadel uit, en bij haar zet ze ook geen stap verkeerd, dan is ze misschien nog wel braver zelfs... Daarom durven we de gok (en fokken blijft altijd gokken) wel te wagen.
)
(voor foto's van hem zie mijn profiel) runningkawa schreef:Dat je veel paarden van die afstamming zag, die bij de gewone ruiter van alles uitspookte
dat er altijd wel iets was, de een bokken, de ander staken, de ander dit en de ander dat.
En dat je net wat meer dan gemiddeld moest kunnen rijden om ze lekker aan het lopen te hebben.
(altijd wat zal dan wel Brabants zijn denk ik zo voor altijd wel iets)
wisselkoning schreef:Ik heb een Uniform x Jurriaan. De Uniform staat bekend om zijn karakter. Dit geeft hij door aan zijn nakomelingen. Die van mij is bijzonder temperamentvol/dwars/kijkerig/hij steigert graag en als meneer er helemaal de balen van heeft dan gebruikt hij heel zijn repetoire om onder het werk uit te komen. Het blijft elke dag weer spannend en dat is eigenlijk ook het leuke van de Uniform-afstammelingen. Zou niet willen ruilen met een makkelijker paard.
)
maar zeker eerlijk en wil ook hard werken en is leergierig..... Dus al met al heb ik er niet zo'n problemen mee. Maar ik moet wel zeggen dat ik ze ook anders ken hoor. Wiepie schreef:petraaken schreef:Je moet alleen goed rekening houden met het karakter van de hengsten.
Wij hebben juist onze Variant x Uniform drachtig van .... Jazz. Als dat maar goed gaat!Maar goed: de merrie is erg braaf.
Suel schreef:En ik heb een... Jazz x Uniform x Jurriaan merrie. Haha!

Suel schreef:Nee, hoor. Ik denk dat dat met name met "opvoeding" te maken heeft.
Moet het wel afkloppen, want ze is jaarling. Maar voor zover ik haar nu kan inschatten zit er echt wel een kop op, maar dominant is ze totaal niet. Eerder het tegenovergestelde. Ze is wel wat kijkerig. Zeker in vergelijking tot de anderen waarmee ze staat.
Tuurlijk, het zijn karakterpaarden (mijn andere paard is er ook zo een) maar daar moet je gewoon mee om kunnen gaan. Ik kan me voorstellen als je zo'n paard vanaf veulen 3 jaar op land gooit en er niet naar omkijkt, dat het dan wel wat lastiger wordt, ja.
Ik moet eerlijk bekennen dat mijn andere paard (Nashua x Marinier x Nimmerdor) vanaf begin af aan al voor veel meer problemen heeft gezorgd, omdat hij overal iets van moet "vinden".