Wat zijn de plus/min punten van mijn ruin?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sunset

Wat zijn de plus/min punten van mijn ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 22:20

Ik heb eindelijk een duidelijke foto van mijn 3 jarige Kennedy X Darnels ruin...
wie wil/kan hem beoordelen op zijn exterieur???
wel opbouwend kritiek graag...

Neee hoor... wees aub gewoon eerlijk, doe hem toch niet weg!!! en ben gewoon erg benieuwd naar de meningen...

MIJN dank is groot!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Joki

Re: Wat zijn de plus/min punten van mijn ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 13:57

Okay met het kleurtje heb je echt geluk want dat is de meest ideale kleur om te hebben. Hij heeft een aansprekend koppie. Helaas (of op de foto's) een kort halsje, wel mooi hoog ingezet dus in die zin makkelijk voor de oprichting. Hij heeft een ietwat steil achterbeen waardoor doortreden enigzins moeilijk is. Verder heeft hij een mooie ronde kont. Overal vind ik het een leuk paard!

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 15:14

voorbenen lijken wat onderstandig, en op de 1e foto lijkt ie ook wel iets overbouwd.
Mag misschien ook wel een iets schuinere schouder hebben, en het lijkt ook wel of ie een beetje een onderhals heeft, maar dat kan ook te maken hebben met de wat korte nek.

Verder wel een leuke paardje, hij is officeel donkerbruin neem ik aan (aangezien je die bruine gloed kan zien op zijn ribben op de 2e foto)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:48

Duidelijk Darnels - hol in de bovenlijn
Paard zal moeite hebben echt over de rug te bewegen en daarom lastiger eerlijk te verzamelen. Paard zal eerder 'valse knik' gaan vertonen (dan LIJKT het of het paard afbuigt).

Het is verder wel een mooi paard met een commercieel kleurtje.

sannewalter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:49

Ik vind hem leuk haha, dus geen kritiek. En hij is niet overbouwd zo op de foto te zien, want zijn schoft is hoger dan zn kruis....
Hij is lekker compact en heeft een leuke hoofd/hals.

sunset

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 19:39

Dank voor jullie leuke reacties...

Joki: ik heb juist altijd het idee gehad dat hij een goede schouder/hals verbinding heeft... en in 't echie... lijkt zijn hals niet kort (maar ik kan natuurlijk als eigenaar een vertekend beeld van hem hebben door de trots )

Kimmb: Hij is officieel op papier zwart... hier dus wat bruin uitgevallen doordat ie te lang in de zon heeft gestaan! Maar ik neem ook wel genoegen met donkerbruin/zwart

Dees: Moet je eerlijk zeggen dat hij heel makkelijk ontspant en fijn nageeft! Verzamelen is i.d.d. niet zijn sterkste punt (tot nog toe... maar hij is nog jong) Mijn ervaring is dat hij juist erg gemakkelijk te rijden is en gemakkelijk afbuigt.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 16:32

Naar de 1e foto gekeken lijkt het in het rechthoek model te staan, maar op de 2e foto is hij meer vierkant. Dus dit is moeilijk om te zien.

Ik vind ook een korte nek, maar dit kan ook komen doordat hij naar de camera kijkt, dus dit hoeft niet zo te zijn.

Paard heeft een mooi fijne hoofd/hals verbinding en kan zo dus makkelijk een buiging maken.

Stand achterbeen is ietwat steil en de verzenen zijn erg laag.

Verder is het paard mooi opwaarts gebouwd.
Leuk paard!