help me :s

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

patty1985

help me :s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 21:02

help ik stond mijn merrie vandaag te wassen en toen maakte ik dr achterkant schoon maar toen het water tegen dr vagina aan kwam ging dr staart omhoog en ging ze knipperen ik schrok me dood ik dacht misschien is ze hengstig dus ik ben gaan zoeken in dr box of het het veulentje zag want misschien had ze een abortus gehad .Ik kon nix vinden en dr achterkant was schoon.Ik dacht ik ga eens schouwen maar toen ze gingen snuffelen ging ze keihrd piepen en steigeren met dr oren in dr nek en slaan naar achteren .Later stond ik met dr op t terras te praten met iemand en liep ze alleen maar naar andere paarden te hinneken ik weet het niet meer is ze gewoon nog drachtig ???? Ze is trouwens 2 maanden drachtig nu help me en zeg aub dat ze niet hengstig is :S:S:S:S

Boldly

Re: help me :s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 21:08

Ik denk dat ze het water als het ware gewoon weg knipperde... Als ze met schouwen zo raar doet.. En dat hinnikken, staat ze normaal in een groep? Dan zal ze dat gewoon doen vanuit het kudde-gevoel denk ik. Om zeker te weten kan je haar natuurlijk nog een keer laten scannen..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 21:08

En daarbij kunnen sommige merrie's hengstigheid gedrag tonen terwijl ze dragend zijn!
Mijn merrie is tijdens de 2de dracht de hele tijd "hengstig" geweest!

Ik heb haar voor de zekerheid wel laten scannen maar ze was wel drachtig.
Vlak voor Oktober heb ik haar nog een x laten scannen zodat ik zeker wist dat ze drachtig was want als dat niet zo zou zijn kon ik nog een deel van mijn geld terug vragen.

Maar goed ze is toen bevallen van een mooie zoon.

patty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 21:12

ze staat nooit in een groep ze wil nooit echt alleen zijn dat wel maar ik schrok wel ik ga dr denk ik wel nog laten scannen maar zou ze misschien gewoon een aanhankelijke bui hebben gehad ofzo.Als dat zo is had ze toch ook wel aanhankelijk geweest met schouwen ik weet het echt ni hahaha

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 21:19

mijn merrie knippert ook altijd na het plassen, dit deed ze ook toen ze gewoon drachtig was want ze loopt nu met een veulentje naast zich. Het veulen doet het trouwens ook nadat ze geplast heeft, dus zou me geen zorgen maken!

patty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 21:24

dus jullie denken dat ze nog gewoon drachtig is ???Want nu is ze 2 maanden als ze een abortus zou hebben gehad had ik t moeten vinden toch of aan haar moeten merken want ze was vandaag erg levendig en erg vrolijk

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 22:01

2 maanden is nog kort dat vind je vaak niet terug. is een klein dingetje hoor op 2 maand.
Tot 3 maand loop je risico het veulen te verliezen(daarna ook wel maar dan is het risico kleiner.)

Als ik jou was zou ik haar even laten scannen dan weet je het zeker.

patty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 18:48

ja ga ik denk ook doen ja maar hoe groot zou het nu zijn ong. hand grote of niet.Ookal kan je t misschien niet vinden kan je toch wel aan jemerrie zien of ze ziek is , want mijn dierenart zegt dat je nu met deze leeftijd aan je het aan merrie kan merken

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 19:36

patty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 20:08

aahh onwijs bedankt ik hoop dat ik de mijn wel in goede gezondheid zie haha maar het is al best groot zeg .Ik wit niet dat het nu al bijna alles heeft van een hoofd en hoeven en benen enzo . Wat ik me afvraag he kan je nu op een scan zien wat het wordt of kan je dat pas later of helemaal niet zien .

patty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 21:24

sommigen zeggen dat je het helemaal niet kan zien namelijk

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 22:07

patty1985 schreef:
sommigen zeggen dat je het helemaal niet kan zien namelijk

hhhmm??? bedoel je het geslacht van het veulentje?
want dat heb ik zelfs gevraagd bij de scan in oktober terwijl ze in mei drachtig was (dus 4 maand) en toen konden ze het niet zien ik denk ook dat dat onmogelijk is..
Maar ga je haar nog laten scannen om er duidelijk van te zijn of ze wel of niet drachtig is?

patty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 22:51

neej ik weet 100 procent zeker dat ze drachtig is dat hebben we 3 weken geleden nog gezien toen heb ik t hartje zien kloppen.Maar zoals ik in t begin zei deed ze een beetje raar met dr vagina knipperen enzo als er water op kwam toen ehb ik de dierenarts gebeld en die zei dat het bijan niet kon maar om er zeker van te zijn moest ik dr laten scannen .Wel jammer dat je t niet kan zien hahaha wat het wordt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 23:30

waarom vraag je dan in je oproep of ze drachtig is?
als je toch al het andwoord weet!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 11:40

ja vraag ik me ook wel af...

patty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 12:56

neej ik zei dat ze 2 maanden drachtig is maar toen ik haar stond te wassen en met t water tegen dr achterkant kwam dat ze ging knipperen dus mijn vraag was zou ze hengstig geworden zijn en t veulen kwijt zijn toen ben ik dus gaan schouwen en deed ze erg lelijk.Dus ik was een beetje is paniek dat ze misschien een abortus had gehad.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:05

geen paniek terrorieta was ook drachtig gescant
uitgerekend 13 maart
tot 2 weken gelenden ze als een gek stond te piessen bij een ruin
die ze normaal gesproken echt niet moet
ik raakte licht in de stress ze zal de vrucht toch niet hebben verloren
de v.a kwam toch scanen en terra moest er toch even aan geloven
de scan was duidelijk
er lag wel degelijk een veulen.
een ieneminie veulentje alles er op en er aan
pfff wat was ik blij
volgens de v.a komt het wel vaker voor dat merries hengstig zijn tijdens de dracht
om je zelf gerust te stellen zou ik haar gewoon nog even laten scanen

patty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 18:31

oh gelukkig ik ga dr ook laten scannen volgende week denk dat ik me misschien voor nix druk maak maar toch haha.Ik had het ook wel aan haar moeten merken denk als er iets was gebeurd of niet want ze was erg vrolijk niet ziek ofzo.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 19:43

ik denk dat je gewoon moet laten scannen, als is het voor je eigen gevoel
wat leuk dat ze gedekt is pat !

patty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 12:23

haha ja ben ook erg blij haha ik heb nu een afspraak staan voor 11 juli dus dan zal ik het wel zien maar volgens de v.a zit het gewoon goed maar het kan geen kwaad om voor mijn eigen gevoel dr even te laten scannen.