Houston

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Houston

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 20:14

Hebben jullie ervaringen met Houstonafstammelingen want ik heb nu een Houstonruin en wil eens kijken of ik wat kan met jullie ervaringen

eva'tje

Re: Houston

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 21:32

een vriendin van mij heeft een houston, echt een draak!!! erg eigenzinnig en houdt wel van een sprintje.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 08:27

Dat klinkt wel een beetje bekend. Ik moet de mijne ook eens in de par dagen longeren anders kan ik voorspellen dat het rodeo wordt en ik er naast ga. Maar ik vind hem wel lekker koel in zijn koppie!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 10:44

nou een vriendin van mij heeft er 2! en 2 verschillende paarden terwijl het volle zussen zijn! de 1 is ze l2 mee en dat is op zich een schat maar kan in 1 keer heel raar uit de hoek komen, hebben ze ok zelf beleerd en de ander daar beginnen ze niet aan, want dat is echt een draak!! dus een echte houston!!

1 ding weet ik wel, het zijn echt nie de makkelijksten! totaal niet

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 10:59

Zo te horen heb ik dan nog geluk gehad met mijn Houston. Een extreem fijn concourspaard!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 11:11

ja dat wel maar dat paard die l2 is, maar die kan ook in 1 keer uit de hoek komen maar op concours probeert ie altijd best te presteren!!

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 11:16

haha ja da klopt,maar het ligt niet alleen aan houston hoor hij staat er wel om bekent da klopt,maar als er een goede moeder is heb je ook hele lieve houstons hoor!er komen bij ons vrij vaak ee paar voorbij en ze zijn echt niet allemaal zow,heb een paar hele fijne houstons gereden maar ook een paar*piep*.maar dat heb je bij elk bloed

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 11:21

Ik heb een Houston hengst van 6 jaar, echt een superlief en braaf paard. Ook met rijden is hij braaf, hij is net pas ingereden, en springt al keuring een parcourtje.
Binnenkort wordt hij ook uitgebracht op wedstrijd.

Hij heeft echt een Houston uiterlijk en kan ook goed lopen, maar het karakter heeft hij van moeders kant geerft geloof ik.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 11:33

Dat vind ik ook zo opvallend: Houston vererft heel erg zijn uiterlijk door.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 11:41

Ik heb ook 2 Houstons gereden, de ene was een Houston x Aktueel (een schoonheid) en de andere was een Houston x First Trial XX. De Housto x Aktueel was echt bloedmooi, met super gangen, maar met een vreselijk karakter. Hij was echt gemeen en onbetrouwbaar. Ben er ook vaak afgedonderd
De Houston x First Trial XX was ondanks zn hoge volbloed-gehalte echt superbraaf en heel vriendelijk. Hij zag er echter niet uit, met hele lange benen en een heel klein hoofd en een miezerig kontje.
Beide paarden heb ik zelf opgeleid t/m Z-dressuur en beide paarden zijn 1 jaar meegeweest naar Deurne toen ik daar mn opleiding volgde. Van beide paarden heel veel geleerd, de Houston x Aktueel had het wel in zich om hogerop te komen, hij was echt getalenteerd. Helaas heeft ie een ernstige blessure opgelopen waardoor hij niet meer in de sport uitgebracht kon worden. De andere Houston is op 7-jarige leeftijd verkocht maar zat op dat moment ook aan zn top.
Aan beide paarden heb ik mooie herinneringen, maar over het algemeen zijn de nakomelingen van Houston niet de makkelijkste in de omgang en met rijden... Toch vind ik Houston wel een hele mooie hengst om te zien. Hij heeft wel echt 'wat'.
Succes met jouw Houston-nakomeling!!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:48

Ik vindt Houston zelf ook een hele mooie hengst,maar ik heb een tijdje met Sezar {Houston X Flemmingh volgens mij} dat was een paar jaar geleden een aangewezen hengt,maar hij kreeg een zakbreuk en is toen eenzijdig gecastreerd.Maar dat was echt een k*tbok.Met inrijden sloeg in het begin alleen maar op hol,aan de hand was het alleen maar omhoog komen,en ook proberen er vandoor te gaan {hij was toen wel 3/4} Met longeren moest je oppassen dat ie je niet toevallig sloeg,zodra ie wegliep.Het was echt geen fijn beest,en bijterig als de pest.Ik had echt een bloedhekel aan hem,echt goed dat hij uiteindelijk niet goedgekeurd is,hij had echt een slecht karakter.Voor de rest ken ik nog 2 andere Houston's waarvan de ene superbraaf is maar ook een beetje dom..en de andere is gewoon een heel fijn paard,braaf meewerkend..liep geloof ik M dressuur zoiets.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 13:51

Dat slaan bij het weglopen deed mijn paard in het begin ook en een neiging tot steigeren heeft hij ook wel een beetje. Beide is wel erg verminderd

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 06:58

vind het wel een hele mooi/goede hengst

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 07:10

Ik heb sinds kort een 6-jarige Houston*Zeoliet ruin.
Hij is ontzettend braaf in de omgang (heel knuffelig) en onder het zadel is hij meer lui dan heet (misschien komt dat nog als het 10 graden vriest ).
Hij heeft een ontzettend edel hoofdje en hij staat mooi op zijn benen, het is gewoon een erg mooi paard met een mooie uitstraling . Hij heeft ook drie goede gangen.
Hij lijkt qua exterieur redelijk veel op zijn vader (vos, bles, drie witte benen).
Hij is ontzettend koel in zijn hoofd, zijn eerste rondje buiten deed hij alsof hij er al jaren liep!

Dus tot nu toe alleen maar braaf en erg lief.
Hoop niet dat het verandert. Dus ik heb een goede te pakken

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 08:20

Ik heb ook een Houston x Zeoliet en die lijkt zo te horen qua uiterlijk erg op de jouwe. In het bos is de mijne ook redelijk cool net als op concours. Maar thuis met trainen kan hij nog wel eens erg heet worden al wil hij wel altijd werken.

Veel succes met je Houston

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 20:19

ik een heel klein beetje.
Mijn zus wel.
Ze rijdt een houstonruin.
Ik vind het echt een kleuter.
Hij moet in alles happen, altijd maar bewegen en bewegen.

De foto lukt niet maar hij heet topas...
Misschien lukt de foto later nog

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 07:46

Hier foto's van mijn Houston*Zeoliet (6 jarige ruin)

Afbeelding

Afbeelding

Ben benieuwd of hij op jouw paard lijkt!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 07:51

Hij lijkt er best veel op, ik kan er alleen geen foto's opzetten om te vergelijken want weet niet hoe dat moet. En moet nog goede maken. Maar de witte benen zijn exact gelijk en de bles lijkt ook extreem veel. Kleur is ook exact gelijk!

Je hebt echt een leuk paard!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 11:03

die topas die ik ken is ook housten x zeoliet

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 11:03

de moeder van topas is ene Nieta

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 11:08

Ik heb een donkerbruine Houstonruin gehad, uit een merrie van Duc de Normandie (Utopia merrie lijn). Mooi en chique paard. Kon explosief zijn, maar kon goed bewegen. WAs een lief dier, fijn hoofdje, groot oog.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 11:57

Wij hebben ook een Houston merrie met de Utopia lijn.
Een paard wat super in de omgang is maar qua rijden behoorlijk pittig is. Ze fokt echt super veulens!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 18:47

Die bles is echt een Belisar bles...ik heb bij veel nakomelingen van belisar zo'n bles gezien en Houston vererft hem dus ook.Wel grappig.Mooi paardje trouwens,aardig sjiek zo te zien.

Oscarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:25

Ehm, wij hebben een jaarling, en is superbraaf in omgang....

Houston zelf is zelf ook zeer makkelijk... Heb op die hengstenhouderij gewerkt, en hij is heel lief, en makkelijk....

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 21:26

Das erg fijn om te horen na al die verhalen over draken. Al moet ik zeggen dat een draakje temmen op zijn tijd erg leuk is