Nakomelingen van OOseven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Javayo

Nakomelingen van OOseven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 19:01

Wie heeft er ook een nakomeling van OOseven? Ik zou graag wat ervaringen willen horen. Hoe waren ze met het inrijden? Hoe lopen ze onder het zadel? En hoe zijn ze in omgang / karakter?

Ik heb zelf sinds kort een 3-jarige OOseven x Sultan. Hij is nu 1,63, en tegen het einde van de zomer wil ik hem zadelmak gaan maken. Nu ben ik wel al aan het wandelen en longeren. In omgang is hij echt super! Echt een kroelpaard, die graag en makkelijk leert, en nog stoer ook! Hij durft zo alleen de weg op en is niet gauw onder de indruk van vrachtwagens en traktoren.

Echt een heerlijk paardje , ben benieuwd of dit fijne karakter van OOseven komt?

Rhea

Re: Nakomelingen van OOseven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 20:04

Wij hebben een OO-seven x Highness (v. Uniform) op stal, superpaard, sterk en goed ondertredend achterbeen, zeer bespierde bovenlijn en een mooie knie in het voorbeengebruik is nu 4 jaar en 1.66, net gecastreerd en hardstikke braaf.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 21:22

Ik heb een vriendin die haar merrie heeft nu 2 00seven veulens gehad en ze heeft er drie jaar geleden eentje gekocht. De gekochte en het eerste veulen zijn nu zo ver dat ze ze kan inrijden. De gekochte was een gevalletje een week oud en alleen nog maar op de wei gestaan tot ze hem met 4 maanden oud kocht. En hij is ook super braaf met inrijden terwijl best een heftige meneer was en tijdens de tijd in opfok niet dichter al 10 meter in de buurt kwam. Die tweede is een wat zwakker veulen geweest door een zware bevalling (was het eerste veulen van de merrie en ze was al 13) Die gaat ze pas in de herfst in rijden. Het veulen van vorig jaar was een deugniet maar wel braaf.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 07:41

Ik heb een 4 jarige OOseven x Havidoff hengst.
Paard kan super lopen, met een zeer goed en krachtig achterbeen gebruik. Het voorbeengebruik werd op de keuring als zeer goed omschreven, ikzelf vind het gewoon goed met mooi knietje.
In het karakter is het een grote knuffelbeer die enorm graag aandacht heeft en waar je een klein kind mee weg kan sturen. Verder is hij supernuchter en niet snel onder de indruk. Hij máákt wel graag indruk, maar daar is hij hengst voor natuurlijk.
Het zadelmak maken nu een jaar geleden was opstappen en wegrijden. Inmiddels. sinds een week of 6, heeft hij het bokken ontdekt en doet dat met zoveel lenigheid dat dat even een klein probleempje is op het moment.
Wat wel een licht irritante eigenschap is, is dat hij alles met zijn mond vast wil pakken en dan bedoel ik niet eventueel luchtzuigen o.i.d. Doe je het halster om, pakt hij het neusgedeelte in zijn mond en laat niet los, houdt altijd netjes zijn eigen touw vast vastzetten dus niet nodig, spuit je met de tuinslang zijn waterbak vol pakt hij de tuinslang van je over en probeert je nat te spuiten , en dat soort dingen dus de hele dag door.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 07:52

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 10:15

Leuk die reacties!
Ik herken ook wel wat dingen. Mijn paard heeft ook een krachtig achterbeen, en ook zijn voorbeen gebruik vind ik erg mooi. Het is echt een showbink. Zoals hij nu in omgang is, verwacht ik ook dat het opstappen en wegrijden wordt. Maar het is ook wel zo'n slim beest dat ik er niet te licht over moet denken... als hij echt aan het werk moet zullen dr vast wel wat trucjes uitgehaald worden!