helaas geen ster......(met foto's!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paulanda

helaas geen ster......(met foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 17:21

Vandaag in wormerveer met vanity naar de keuring geweest,het was al flink warm,gelukkig gedroeg ze zich keurig.

We moetsen om 14.00 uur en het was de 1e keer voor ons dus we lieten haar voorbrengen door marcel Beukers.

Ze glom je tegemoet en de knotjes stonden haar ook prachtig,ze was 1 van de weinige zwarte dus dat viel al lekker op,tevens was ze geloof ik met 1.70 de grootste.

Eerst naar de schetser,toen op het straatje en daarna los,probeerde er geloof ik nog 1 over de bakrand te springen en ook over het buiten terrein galopeerde een paard vrolijk rond

We hadden echt geen idee over de uitslag,wij vinden haar bloedmooi,maar wisten wel dat ze voor nogal stijl voor staat en geen idee hoe ze daar tegen over stonden

nou dat vonden ze dus een groot probleem,ze is geen ster geworden door die voorbenen
Ze had genoeg punten voor beweging maar slechts 58 voor exterieur!
Ze vonden het een mooi lang gelijnd paard,veel uitstraling,mooie hals,lendenpartij wat strak,en toen zij dhr reijne,maar dan het probleem:de voorbenen,zeer toontredend ,kleine hoeven en duidelijk te stijl,ze heeft het meeste stijle gekregen wat je maar kan krijgen op het uitslagpapier...die benen hebben haar echt de das omgedaan..

exterieur 58,stap 60,draf 64 en galop 64,dus beweging 63,houd niet over maar dat is dus wel genoeg.
Ze vonden haar bweging wat duwend ipv dragend.

Al met al is ze dus wel opgenomen in stamboek en niet ster en dat zal ze dus ook nooit worden want haar benen zijn zoals ze zijn,iets als bv weinig bespiering kan je wat aan doen,dit niet...Dus het was toch wel een tegenvaller,aangezien ik eigenlijk vind dat de merrie minstens ster moet zijn om mee te fokken en we hebben haar voor zowel sport als fok >;)

dus nu eerst maar rustig over nadenken wat we nu met haar gaan doen.het blijft verder een vreselijk mooi dier die graag wil werken en super karakter heeft,moeders was wel ster en ik heb ook geen idee hoe ze aan die voorbenen komt.

Het was dus niet echt een geslaagde dag,wel weer veel geleerd,foto's komen binnenkort nog.

Afbeelding

in mn charmante witte pakkie
Afbeelding

paulanda

Re: helaas geen ster......(met foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 18:38

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 18:42

Wow zeker een mooi dier zeg! En wat een formaat... heel jammer dat ze geen ster geworden is. Misschien toch later als ze wat meer is uitgegroeid nog een proberen. Als ze 5 of 6 is ofzo???
Dat doe ik ook met die van mij. Die werd ook geen ster toen ze 3 was en had ook teweinig punten op exterieur; ze was ook nog zo groen!

Hier de foto die het niet deed:
Afbeelding
zeker een bloedmooi koppie!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 18:46

IngLio schreef:
Misschien toch later als ze wat meer is uitgegroeid nog een proberen. Als ze 5 of 6 is ofzo???
Dat doe ik ook met die van mij. Die werd ook geen ster toen ze 3 was en had ook teweinig punten op exterieur; ze was ook nog zo groen!

Een afwijkende beenstand is niet iets wat over de jaren verbeterd. Erg jammer paulanda, want voor de rest ziet de merrie er tip top uit. Ze glimt tegen je op! Maar die beenstand valt inderdaad wel erg op. Wordt haar lopen er verder niet door belemmerd?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 18:52

Mooi merrie ja.........maar ik als leek voor exterieur zie toch wel dat die benen niet 'normaal' zijn zeg maar....... *sorry voor de bewoording*. het zou voor mij zelfs een reden zijn om zo'n dier niet te kopen.

HEb je je daar niet in verdiept toen je op zoek ging naar een FOK/SPORTpaard??

Veel plezier ermee!!!!

Dit is trouwens niet zo negatief bedoeld als het misschien overkomt.....

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:11

Mijn paard Shamira is ook mooi, maar één hoefje (rechtsvoor) staat naar buiten gedraaid en daarom doe ik niet eens de moeite om naar de keuring te gaan. Ik heb een veulen van haar die het niet heeft... Ik ben er trouwens niet voor om met paarden te fokken die een verkeerde beenstand hebben hoor, maar ze was hormonaal erg in de war (altijd heel erg hengstig en dan de hele zomer) en het was voor haar gezondheid beter dat ze een veulen kreeg, om de boel wat tot rust te brengen. Veel succes in de sport met deze verder mooie merrie.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 20:18

jammer, wij hadden er ook zo een, die had wel dik over de 70 op beweging maar maar 67 voor exterieur ivm met de voorbeenstand. Wel kregen we erbij gezegd dat ze met de juiste manier van bekappen er wel door kwam. Dat vond ik het trieste van alles!!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 20:29

Ach wat jammer.
Nou meid, het is anders nog steeds wel een mooi paard hoor! En een sport-predikaat is veel interessanter - jij als Z amazone rijdt dat er toch zo aan
Beenstand is zo op de foto idd al opvallend aan de voorzijde - is het niet met een paar keer wat ijzertjes iig iets te verbeteren? Wat zegt je hoefsmid?
Wat een prachtig hoofd zeg!

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 20:32

pff als ik dit lees word ik erg zenuwachtig hahaha mijn paard is eens eerder geweest was toen ook stamboekmerrie geworden maar toen was ze nog heeel slap in de lendenen en de achterhand en heel weinig bespierd en liep ze niet egt lekker... het gaat nu beter is ook L1 + 4 maar vind nog wel eng want ze is ook net ziek geweest heeel erg ziek dus ze is weer wat magerder en slapper

Maar vind zijn hals op de 4e fotow ook magertjes maar verder wel leuk dier en indd de benen is ook heeel jammer..

eva'tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 21:00

Ik was met mijn 4jr ruin vanochtend ook in Wormerveer, en helaas door zijn exterieur geen ster. Vanwege een kleine afwijking in zijn achterbeen, zat een heel klein bobbeltje op. Bijna niet te zien maar niet goed genoeg voor een ster. De rest was allemaal ruim voldoende zelfs een 70 voor het springen en een 70 voor de galop. Ik vond de jury erg autoritair en niet vriendelijk. Toch leuk om mee te maken zo'n dag.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 21:02

Ik had die beenstand idd al gezien bij jou paard, erg jammer
Ik wens je iig veel suc6 verder met je paard!!!

Groetjes Lisette

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 21:05

eva'tje schreef:
Ik was met mijn 4jr ruin vanochtend ook in Wormerveer, en helaas door zijn exterieur geen ster. Vanwege een kleine afwijking in zijn achterbeen, zat een heel klein bobbeltje op. Bijna niet te zien maar niet goed genoeg voor een ster. De rest was allemaal ruim voldoende zelfs een 70 voor het springen en een 70 voor de galop. Ik vond de jury erg autoritair en niet vriendelijk. Toch leuk om mee te maken zo'n dag.

Welk paard was die van jou? misschien dat ik em nog voor me kan halen !

Ik ben toch wel benieuwd nu welke jury jij had }> ?

eva'tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 21:13

de nairobi, donker bruin 1.70 ik moest om negen uur al, lekker vroeg!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 21:14

eva'tje schreef:
de nairobi, donker bruin 1.70 ik moest om negen uur al, lekker vroeg!

Owja, die weet ik volgens mij nog wel, jij was ook op de oefenavond of niet?
En welke jury had je nou dan......? ben ik wel erg benieuwd naar

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 21:16

eva'tje schreef:
De naam van de jury weet ik even niet meer een oudere man en een wat jonger vrouwtje. Op het papier staat jvd

Ow aha, hoezo vond je hem niet zo sympathiek dan?

eva'tje

De naam van de jury weet ik even niet meer een oudere man en een wat jonger vrouwtje. Op het papier staat jvd

gabrycha

Wat is de afstamming van je merrie?

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 21:23

orionneke schreef:

Het is een eigen fok produkt..

eva'tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 21:25

haha je kent de jury vast. Er kon geen vriendlijk woord vanaf, vond het gewoon geen vriendlijke man. Ik heb geen merrie hoor, het is een ruin nairobi x elberton x le val blanc xx/ Ik was inderdaad ook op de oefenavond vrijspringen. Wat was je opgevallen aan de stand van zijn achterbenen?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 21:29

Ach soms snap je dat KWPN ook niet hoor!

Zie mijn stermerrie.
Het is een holland (springen)
Heeft strakke lendenen en een voorvoetje erg steil.
Ze had op extrieur 70 punten beweging 70 en springen 64.
Ik vind dit dus een vreemde bewering.

Met springen springt ze vaak iets laat maar met veel vermogen.
der gangen: ze heeft een beetje een moeilijke stap een normale nette draf en een nette tot goede galop.

T is maar net wat ze willen zien bij dat KWPN en dat veranderd volgens mij elk jaar.
Mijn paard is dus trouwens ook wat 4kant en ze willen tegenwoordig weer langelijnde merrie's.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 21:33

eva'tje schreef:
haha je kent de jury vast. Er kon geen vriendlijk woord vanaf, vond het gewoon geen vriendlijke man. Ik heb geen merrie hoor, het is een ruin nairobi x elberton x le val blanc xx/ Ik was inderdaad ook op de oefenavond vrijspringen. Wat was je opgevallen aan de stand van zijn achterbenen?

Ik stond in de baan, ik was 1 van de aanjagers, dus ik ken de jury wel ja

Dat van die stand was niet tegen jou bedoelt, maar tegen de TS

Ik weet alweer welk paard de jouwe is, ik heb wel de goede voor me, jammer dat ie geen ster is geworden! Maar jij hebt iig een fijn sportpaard, dat blijkt wel weer uit de punten voor de beweging enzo (weet niet meer precies wat je had) maar was niet echt dramatisch toch? Waarom ging je eigenlijk met hem naar de keuring? gewoon voor de lol of heb je de moeder ook nog? veel suc6 verder met hem

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 21:38

orionneke schreef:
Mooi merrie ja.........maar ik als leek voor exterieur zie toch wel dat die benen niet 'normaal' zijn zeg maar....... *sorry voor de bewoording*. het zou voor mij zelfs een reden zijn om zo'n dier niet te kopen.

Veel plezier ermee!!!!

Dit is trouwens niet zo negatief bedoeld als het misschien overkomt.....

Tsja negatief....ik zal me er niet druk om maken,het was een leerzame dag en zoals mirandaB al vermeld,het is een eigen fokproduct,ze is vanaf het begin geprobeerd het zo veel mogelijk te corrigeren.
En voor de rest is het een erg aansprekend dier,dus we hebben eht gewoon geprobeerd,toch ook weer veel geleerd,dat is ook belangrijk,en niet geschoten is toch altijd mis!?

Ze is iig stamboek nu,das ook leuk iig.
En tja beweging,je ziet het er wel wat in terug maar het is zeker een functioneel lopend paard,dus zie echt geen belemmering voor de sport.

kapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 21:40

Echt jammer dat ie geen ster is geworden. Een paard dat ik ken was er ook en die was net op 1 puntje na geen ster.
Weet iemand miss of er ergens nog foto´s op internet komen van alle deelnemers?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 21:43

is er ook iemand geweest in ermelo bij die 70 dagen test van de nieuwe hengsten.. nou ja de uitslag daar van zeg maar??
want daar heb ik een paar beroerde hengsten gezien die door gingen...
ER was weinig soeps bij dit jaar.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 21:43

kapje schreef:
Echt jammer dat ie geen ster is geworden. Een paard dat ik ken was er ook en die was net op 1 puntje na geen ster.
Weet iemand miss of er ergens nog foto´s op internet komen van alle deelnemers?

Er was geen fotograaf aanwezig, dus er zijn alleen foto's die mensen zelf gemaakt hebben