aes???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jollyjoker

aes???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 21:18

Ik vind de hengst Vanoverbeek een schitterend dier! (www.oldenhoff.nl) Hij is bij KWPN naar huis gestuurd maar nu wel AES goedgekeurd. Wat houdt dat AES nou eigenlijk in?? Ik weet dat het NES niets voorstelt maar hoor vaak goede dingen over het AES?

Lida

Re: aes???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 13:42

Kijk je toch even op hun web-pagina, staat alle info op

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 14:00

Dat is het Anglo-Europees stamboek en daarvan wordt wel gezegd dat ze alles wat het KWPN niet wil opnemen. Ik vind dat er leuke hengsten tussen zitten, maar je krijgt je paard dan niet meer gekeurd bij het KWPN. Het is stamboek voor alle hengsten waar in de verte engelse volbloed inzit

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 15:05

aes neemt ook veel eerder hengsten op die goed presteren in de sport. We hebben er zelf een veulen van een aes hengst, pablo W (v damiro), van de fokker wouters uit Gilze-rijen. Deze fokker heeft vroeger een kwpn- dekhengst gefokt, boy-b, maar heeft nu alleen nog maar aes hengsten (voornamelijk uit onvrede over bepaalde beleids-normen bij het kwpn).
AES is wel een aardig alternatief stamboek, maar de organisatie laat hier en daar nog wel eens te wensen over (helaas)

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 20:38

Ik wil met de AES hebngst Vanoverbeek gaan dekken.