draver x....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_MijnTrots

draver x....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 16:25

Ik wil mijn draver laten dekken.
wat zijn leuke functionele kruizingen?

ikwil liever geen draver hengst er op.

heb je een foto of een site...
laat het weten!

Dressuurenzo

Re: draver x....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:17

misschien is iets meer informatie wel handig. wat wil je fokken. Waar wil je het veulen voor gaan gebruiken en wat wil je verbeteren aan je merrie?

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 21:52

Wij hebben ook dravers op stal en de man van wie ze zijn. Zei laatst dat een gewoon luxe paardje wel een goed veulen gaf. Dan is het verder natuurlijk afhankelijk wat je wil.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 23:54

de draver merrie die ik heb gereden is gedekt door een Singlefooter(gangenpaard) hengst, de merrie heeft zelf veel tölt/telgang aanleg dus er kwam een super töltend veulen uit.
Maar het is idd maar net wat je doel is zeg maar.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 00:15

Draver x Arabier, oftewel 'Dravebier'. Daar zijn er een paar van die het leuk doen in de endurance. Joker R van Carmen Römer is dit jaar naar het WK in Dubai geweest, Joy Beatle van Yvonne van der Velde heeft ook al een 160 km uitgelopen. Mijn eigen Dravebier moet nog één keer een klasse 3 (80-120 km) uitlopen om ook klasse 4 (120-160 km) te mogen starten en dan heb je nog Vreij's Pride die inmiddels volgens mij ook klasse 3 mag starten. Afgelopen zaterdag liep er op het open NK in Ermelo een Deense kruising van dit soort mee op de 160 km en hij liep 'm binnen de tijd (en gezond en wel) uit.

Voor foto's van mijn veelzijdige Dravebier: zie mijn profiel en de link in mijn onderschrift. Hij is ook gek op springen en vooral SGW, we hebben er al jaren een erg leuk paard aan.

Overigens kan zo'n combinatie zonder problemen geregistreerd worden bij het NRPS, er zit tenslotte minimaal 12.5% Arabisch volbloed in.

Draver met Engels volbloed levert ook leuke paarden op. Ik zou met een draver iig zo dicht mogelijk bij zijn 'basis' blijven en dat betekent kruisen met een ander 'bloedpaard'.

Maar idd, stel jezelf eerst eens de vraag wat je met je paard wilt gaan doen.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 00:28

DraverXArabier lijkt mij een hele mooie combi

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 07:03

ik heb een gehad, moeder draver en vader is Fortissimo een tuigpaard.
kwam een heel mooi hengstveulen uit

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 07:15

Als je je draver kruist met een IJslander met veel tölt aanleg kan er ook een leuk töltend veulen uitkomen, ook afhankelijk of jou draver laterale aanleg heeft. Hier zal meer een rijpony uitkomen, met een singlefooter eerder een paard. Maar idd, het is net wat je wilt, voor endurance denk ik dat je idd beter voor een arabier zou kunnen kiezen.

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 17:56

wat leuk marijke!idd leuk arabiertje