Draver x Arabier, oftewel 'Dravebier'. Daar zijn er een paar van die het leuk doen in de endurance. Joker R van Carmen Römer is dit jaar naar het WK in Dubai geweest, Joy Beatle van Yvonne van der Velde heeft ook al een 160 km uitgelopen. Mijn eigen Dravebier moet nog één keer een klasse 3 (80-120 km) uitlopen om ook klasse 4 (120-160 km) te mogen starten en dan heb je nog Vreij's Pride die inmiddels volgens mij ook klasse 3 mag starten. Afgelopen zaterdag liep er op het open NK in Ermelo een Deense kruising van dit soort mee op de 160 km en hij liep 'm binnen de tijd (en gezond en wel) uit.
Voor foto's van mijn veelzijdige Dravebier: zie mijn profiel en de link in mijn onderschrift. Hij is ook gek op springen en vooral SGW, we hebben er al jaren een erg leuk paard aan.
Overigens kan zo'n combinatie zonder problemen geregistreerd worden bij het NRPS, er zit tenslotte minimaal 12.5% Arabisch volbloed in.
Draver met Engels volbloed levert ook leuke paarden op. Ik zou met een draver iig zo dicht mogelijk bij zijn 'basis' blijven en dat betekent kruisen met een ander 'bloedpaard'.
Maar idd, stel jezelf eerst eens de vraag wat je met je paard wilt gaan doen.