argentinus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aisha

argentinus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 12:53

Ik zou graag meer info over hem willen.
Alles is welkom

Bosprez

Re: argentinus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 14:02

Wel ik wou juist ook een topic over hem starten
ik ben een site aan het zoeken, en zie hier juist dat een zoon ervan Amsterdam gestorven is :'(

Homerup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 17:42

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 17:48

naar mijn mening een geweldige hengst!!!! we hebben ooit gedekt bij amsterdam vanwege het argentinus bloed, met als gevolgs Audi's nero, 1.40 springen onder henrik ancarkrona.
We overwegen om, wanneer argentinus over 2 jaar nog leeft, hem te dekken bij onze tenerife X nimmerdor X amor merrie (nu jaarling), want het schijnt dat er wel een beetje bloederige, niet al te grove merrie opmoet...

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 20:27

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 21:28

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 14:32

Argentinus is echt mijn lievelings hengst! En Arko III is ook super mooi!! Het verhaal op www.horse-gate.com is heel interressant.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 00:06

Een goede vriend van me heeft net een hengstenveulen van Argentinus uit een Gotthard X Don Carlos merrie. Heel knap veulen. Zal in het kort eens foto's nemen. Merrie staat nu terug bij hengstenhouder om terug te dekken van Argentinus

aisha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 11:27

Als ik het zo lees, is het dus een geweldige hengst, er is allleen een maar, zijn dekgeld , krijg je dit er wel weer uit?

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:54

naar mijn mening vind ik dat jezelf een mooie merrie nodig hebt om ermee te fokken, want degene dat ik al heb gezien heb allemaal een niet zo fraai en eerder zwaar hoofd, bedoel daarmee ramshoofd achtig en de veulens zijn meestal ook zwaar genoeg gebouwd, daarom zeker een merrie gebruiken met voldoende bloed, dekgeld bedraagd 1800 euro(vorig jaar) als ik mij niet vergis het kan ook gestegen zijn naar 2000
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 07:22

Het is inderdaad zo dat je bij argentinus een merrie moet hebben met relatief veel 'bloed' niet al te groot en eerder fijn dan grof, maar goed dat is dan ook fokken, de juiste merrie bij de juiste hengst doen desondanks is en blijft het een geweldige hengst!

rubico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 08:15

[/b]geboorteberichtje:

Gisterenavond 23.30 geboren:

hengstveulen:
v. Argentinus
m. Juminka = AccordII x Nimmerdor x Pericles x Farn

Freiminkastam!! en dan ook nog hèt goede lijntje hieruit: Iowa, Limminka, One Way etc. etc. veel goedgekeurde hengsten en GP-paarden.

Helaas geen merrieveulen, dus liefhebbers voor de hengstenopfok meldt U! Geen koopje.

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 10:34

sorry voor het naar boven sleuren van een ouder topic, maar ik heb een paar vraagjes: hoe is de sperma-kwaliteit van Argentinus? en kun je vers sperma verkrijgen in België?
Ik denk nl dat Argentinus wel op mijn merrie zou passen als ik het bovenstaande lees, en ik ben voor volgend jaar op zoek naar een bewezen springhengst...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 12:33

jessje ,onze dochter heeft verleden jaar met diepvries van argentinus gedekt ,alle dosissen zijn op en merrie niet drachtig .
je kan wel met vers dekken alleen is dat wel een tijdje onderweg van Klatte naar hier dus gaat er ook wat aan kwaliteit verloren ,maar jij hebt wel een héél vruchtbare merie dus zeker het proberen waard .Ik zou trouwens gaan voor de Argentinus zoon Arko van Nick skelton die zou hopelijk volgend jaar met diepvries beschikbaar zijn .Is echt een klasse apart hoor die hengst!!

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 13:44

ok, bedankt! Ben al op het gemak aan het rondkijken voor een hengst voor volgend jaar, dit bloed is zeker een mogelijkheid (ik ga zeker ook Arco eens opzoeken! )

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 14:07

Afbeelding

Bay stallion, born 1980, 17 hands

Argentinus is the most influential son of the Hanoverian stallion, Argentan I. While Argentan was highly regarded as a brood mare sire he was also successful as a sire of performers, and was the most influential source of Absatz blood in contemporary breeding. Argentan was the sire of many international showjumpers as well as 19 approved stallion sons, and 119 state premium mares. Argentinus' dam is by Duden II who was highly esteemed as a producer of top quality performance horses and wonderful broodmares.

In 1996, Argentinus was the youngest millionaire among Germany's top sires and is still regarded as amongst the most successful living Stallions in Germany. A successful advanced level jumper himself, this Performance Class 1, Main Premium stallion has bred both jumping and dressage stallions. Numerous Argentinus progeny have been at the top of international Jumping and dressage for years now.

Over 20 approved stallions, (including the stallion performance test winner and Vechta price record breaking, August der Starke) and numerous State Premium Mares, many which have proved themselves on a national level, Eg; National Broodmare Show, FN Performance Studbook), Current performers include Anka with Markus Ehning, Aleppo S-OLD with Isabelle Werth and Albano With Heike Kemmer - team gold medal winner in the 2001 German European Championships.

Because Argentinus seems to have produced more solid lower level performers than international superstars, his current WBSFH ranking is not high - number 148 on the 2000/2001 standings and 170 in the rankings for the last ten years. He is currently represented by eight jumping horses. He is much more highly placed on the Dressage standings, currently at number 2, largely on the basis of his son, Albano - sadly his second highest points earner, Amaretto died just as he was coming into his prime. Argentinus ranks 14th on the Dressage standings for the past decade.
Further in depth info can be viewed through Berndt Eylers website.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 20:22

Ik ben afgelopen zondag naar Klatte geweest, en argentinus in levende lijve ontmoet. De hengst is een abolute gentleman alleen beetje rijke conditie.

De veulens zijn mij enorm positief opgevallen met echte uitschieters naar boven en argentinus heeft NIET perse een bloedmerrie nodig.
Ik heb fotos van diens veulens gemaakt als er wederom commentaar op komt, echt een bewezen vererver. We is dat de hoofdjes varieren van een recht profiel tot een mooi gezicht.

We is het dekgeld van 2000 euro, met 1000 euro voorafbetalen aan de hoge kant en licht Klein Roscharden voor de belgen een behoorlijk eind vandaan.
Voor mij niet gelukkig alhoewel daar op stal een prachtig alternatief staat voor 850 euro dekgeld

Foto gemaakt op zondag 10 juli
Afbeelding