Geen idee hoe dat allemaal moet, maar zou het wel leuk vinden! Probleem is alleen dat mijn paarden niet aan huis staan, dus zal het waarschijnlijk op de pc van mijn stalhouder moeten?
Er hangt nu een normale camera, met in huis een ontvanger
Je moet eerst de beelden op de pc zien te krijgen. Als de camera nu al op een tv of video is aangesloten, kan je de kabel ook splitsen en naar de pc doortrekken. Met bijvoorbeeld een dazzle 80 kan je de beelden op de pc aansluiten. En dan moet je kijken wat voor cam je wilt, een refresh cam die om de paar sec. een nieuw beeldje geeft of een streaming cam. Dat bepaalt welke software je nodig hebt en het bepaalt ook de kosten. Voor de refresh cam gebruik ik Coffeecup Webcam. Voor de streaming cam gebruik ik Unreal Media Server. Een refresh cam is op zich nog wel zelf simpel op te zetten als je zelf een website hebt. Enige nadeel is dat het enorm veel dataverkeer oplevert. Een streaming cam kan je het beste hosten bij www.marestare.com of www.wefoal.com. Een refresh cam kan je daar ook hosten. Zelf heb ik beide cams bij marestare gehost en dat bevalt erg goed. Heel stabiel, goede service en redelijk betaalbaar.
Hele verhaaltje staat ook op www.foalcam.nl -> Kraamstal -> Camera's