Kruisingmerrie laten dekken door??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

femskie

Kruisingmerrie laten dekken door??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 19:50

Omdat mijn kruisingmerrie (groninger x kwpn en vast nog iets, te zien in mijn profiel!) waarschijnlijk niet meer bereden mag worden en ze een geweldig karakter heeft, ben ik door meerdere mensen erop gewezen dat het misschien leuk is een veulentje bij haar te fokken.
En hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik dat een leuk idee vind!
Graag zou ik een wat groter paard fokken (zij is maar 1,52 m hoog) met in ieder geval wat langere benen en een wat luxer voorkomen met wel wat werklust.

Maar hoe pak ik dat aan?

Het liefst zou ik haar hier in de buurt (Friesland) bij een hengst in de wei zetten en dat het dan zo gewoon gebeurt. Ik hoef niet zo nodig met haar naar een chique stal voor een groot bedrag. Maar is dat reeel?

Alle ideeen welkom!! Haha!

Anoniem

Re: Kruisingmerrie laten dekken door??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 17:25

misschien een groninger, van gewone KWPN ers zijn er zat met papier. ik denk dat groningers ook nog wel vaak natuurlijk dekken.

femskie

Re: Kruisingmerrie laten dekken door??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 18:19

Ik heb ook al eens even over een Groninger nagedacht maar ik ben bang dat het dan een heel "zwaar" paard gaat worden. De Groningers die ik om me heen zie zijn redelijk zwaar van bouw en het lijkt me dat ik de zwaarheid van Ambertje op zou moeten heffen met de lichtheid van misschien toch wel een KWPN of ander meer "bloederig" type paard.

Oh ja, voor een foto van Amber kun je in mijn profiel kijken. Het is de voskleurige merrie waar de meeste foto's van zijn..