Iemand informatie over Torrero??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sannewalter

Iemand informatie over Torrero??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 00:12

Iemand informatie over torrero? hij schijnt maar een heel klein tijdje te hebben gedekt hier in nederland, het aantal paarden van hem is schaars. Hij zou nu geloof ik in america staan of in canada? ik kan niet veel over hem vinden... iemand mischien een paard met torrero in de afstamming?

hananya

Re: Iemand informatie over Torrero??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 15:20

Wat zit er verder achter deze hengst? Heb je er zelf een ankomeling van?

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 15:43

Torrero (Onyx x Ivanhoe x Uppercut xx)
Geb. datum: 16 april 1977
Kleur: bruin
Stokmaat: -

Verrichting Ermelo 1980
Eerlijke, attente en enigszins nukkige hengst. Hij is behoorlijk moedig en tamelijk brutaal.
Pleegt af en toe verzet. In het begin heeft hij er moeite mee het ruitergewicht te dragen. Is snel gespannen in de rug. Is in het eerste stadium van het onderzoek een druktemaker tijdens het werk. Heeft zich later verbeterd. Pakt soms het bit vast en loopt dan met zijn ruiter weg.
Stap matig. Vooral eerste onderzoekweken stap zeer kort, gevoelig en zoekend. Stap is later verbeterd. Ook de draf is tijdens onderzoek steeds beter geworden. Pakt in draf goed aan. Draf ruim en regelmatig met goed zweefmoment. In draf slordig in het voorbeen en toont neiging tot steekgangen. Sterke, gedragen galop. Tijdens eerste springtrainingen pleegt hij veel verzet. Zeer veel techniek. Toont in terrein gemakkelijke galop en handigheid op hindernissen. Wil in terrein goed aanpakken. Trekt matig. Maakt indruk een goed sportpaard te kunnen worden. Ervaart werk als licht. Ruim voldoende bereidheid om te werken. Vooral laatste deel onderzoek plezier in het werk.
Rijproef: heeft tijdens onderzoek een ruimere stap ontwikkeld, ruim voldoende draf met neiging tot steekgangen, ruim voldoende galop, linker galop beter dan rechter.
Springen ohz: veel regelmaat en balans.
Springen vrij: zeer goede galop, taxeert goed, goede techniek.
Aangesp proef: voor de slede braaf, moeite om trekkracht op te brengen; voor de sulky goede verrichting.
Terreinproef: mist de ruimte van een echte steeple-galop; in cross gemakkelijk door het terrein, heeft op enkele hindernissen verzet, verder goede sprongen, heeft enige moeite met af te leggen afstand.
Ruim voldoende aanleg als dressuur- en springpaard, veel aanleg als terreinpaard.
Bij aankomst goede voedingstoestand, die tijdens onderzoek niet is veranderd.
Zeer rustig op stal. Staat dikwijls met zijn achterstel naar de stalgang gekeerd. Bang als er een wagentje met hooi langs zijn box wordt gereden.
Op 12-03 last van zoolzweer. Op 20-03 hoefabces. Op 17-04 rechtsvoor kogel beschadigd.
Rapportage afgesloten op 06-06.

Rijproef x 3 6.45
Springen vrij x 4 8.5
Springen ozh x 1 7.5
Aangespannen x 1 7
Terreinproef x 3 7.5
Karakter x 3 8
Trainingsrapport x 5 8
Puntentotaal 154.35
Max punten 200
Plaatsing 6e van 28 (18)
Jaar verrichting 1980
Plaats verrichting Ermelo

Afkeuring 1982 (veulens)
De ontwikkeling van de veulens kan in doorsnee voldoende worden genoemd, hoewel ook veulens zijn getoond die hierin amper voldoen. Ook in type kunnen de veulens meer uniformiteit vertonen. Naast enkele beknopte veulens, die ook harder moeten zijn, werden ook nakomelingen gepresenteerd met een goed type, ras en kwaliteit.
De hoofden zijn goed gevormd en droog. De hals is dikwijls arm gespierd, terwijl in verschillende gevallen ook een onderhals is vastgesteld. Bij enkele veulens is de schouder voldoende ontwikkeld met goede ligging en voldoende lengte; bij andere mist de schouder de lengte en gewenste ligging. De schoftontwikkeling is gevarieerd. In de meeste gevallen is er sprake van een lange rug en een gezonken bovenlijn, terwijl de lendenpartij iets beter aangesloten kan zijn. Het voorbeen is vaak fijn, dikwijls ingesnoerd en in enkele gevallen hol. Het achterbeen is veelal lang en sterk gebogen, terwijl de schenkel arm is gespierd en het pijpbeen ingestoken is in het spronggewricht.
De stap is kort en mist de kracht. De draf is voldoende ruim en soepel, maar ook in deze gang kan het gebruik van het achterbeen krachtiger. De gewrichten zijn doorgaans matig ontwikkeld.
Getoond: 15 veulens uit 48 dekkingen.

Overige informatie:
Harde, rastypische hengst met voldoende kwaliteit. Stammende uit een mooie rijpaardmoederlijn is de bovenlijn iets gebroken en de lendenpartij een weinig gedrukt. Aan de hand was de stap nauwelijks voldoende.

sannewalter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 22:27

Torrero is inderdaad van Ivanhoe. Ik heb een Farrington X Eusebio X Torrero.
( de moeder van het veulen was ook in mijn bezit, Eusebio X Torrero, en haar halfbroer calvados X Torrero ook)

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 11:03

Torrero is van Onyx, Ivanhoe is de vader van de moeder.
In de lijn van mijn merrie zit Ivanhoe. Je ziet dit bloed idd niet veel meer. Ik heb nog wel op de computer een plaatje van Torrero. Mail me maar als je geinteresseerd bent.
Heb je zelf een paard met die afstamming? Pling

sannewalter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 17:56

ja een Farrington X Eusebio X torrero. Ik heb de moeder van dit paard ook gehad EusebioX torrero.)

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 22:00

Ik heb een Visioen x Torrero gehad, maar dat is al een jaar of 10 geleden.