Guidam nakomelingen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mansolein

Guidam nakomelingen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 09:05

Ik ben opzoek naar gegevens van Guidam ( quidam de revel x venutard).
Ik heb namelijk in 2002 een KWPN merrie gekocht waarvan de papieren niet te vinden waren. Nou, heb ik op internet ( marktplaats enzo.) geregeld paarden gezien die als twee druppels water op mijn merrie leken en die allen van Guidam afstamde.

Vandaar dat ik graag van julie zo willen weten wat jullie mij kunnen vertellen over deze nakomelingen. Het liefst ook met foto's!

Ik hoop op reactie. Misschien dat dit de doorslag kan geven voor een DNA onderzoek.

Lavanta

Re: Guidam nakomelingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 11:18

Ik heb een tijd geleden ook al hier gevraagd of er Guidam nakomelingen waren. Maar hier op bokt zijn er niet zoveel.
Bij ons is gisteren avond een veulen van Guidam x Furore geboren, we gaan zo even heen om te kijken hoe ze eruit ziet. Fotos komen eind van de middag Lachen

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 11:26

oke, bedankt!

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 12:03

Heb je hier wat aan?
Verrichtingsverslag
Verrichting Ermelo 1991
Vriendelijk, gehoorzaam, eerlijk, enigszins flegmatiek met goed humeur. Bij begin onderzoek net zadelmak. In het werk plezierig te rijden, maar zijn ruiter moet er het nodige aan doen om hem echt aan het werk te zetten. Voldoende schoudervrijheid, matig achterbeengebruik. Niet erg lichtvoetig.
Stap voldoende. Draf voldoende ruim maar niet erg krachtig. Galop voldoende gedragen en voldoende ruim. Toont bij het springen zeer veel vermogen en goed ruggebruik. Op de sprong achter zeer goed, maar opent voorbeen vaak te vroeg. Pakt in terrein goed aan maar heeft geen krachtige galop. Geeft bij dressuurwerk gewoon gevoel en bij springen zeer goed gevoel. Ervaart werk als normaal, voldoende bereidheid om te werken. Matig tot voldoende aanleg als dressuurpaard, zeer veel aanleg als springpaard.
Bij aankomst goede voedingstoestand. Is tijdens onderzoek gegroeid, maar nadat zijn ligstro is vervangen door houtkrullen is hij weer enigszins afgeslankt.
Rustig stalgedrag.
Geen veterinaire bijzonderheden.
Verrichtingscijfers
Stap 6.5
Draf 6
Galop 7.5
Rijproef 6.5
Springen vrij 8.5
Springen ohz 9
Terreinproef 7.5
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 8
Puntentotaal 77.50
Max punten 100
Plaatsing 4e van 24 (16)
Jaar verrichting 1991
Plaats verrichting Ermelo

Resultaten röntgenologisch onderzoek
Straalbeen rechts 2
Straalbeen links 2
Sesambeentjes lateraal rechts 2
Sesambeentjes lateraal links 2
Sesambeentjes mediaal rechts 2
Sesambeentjes mediaal links 2
Kogel/arthrose rechts 1
Kogel/arthrose links 1
Sprong/spat rechts 1
Sprong/spat rechts 1

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1993 (veulens)
Deze Frans gefokte hengst toonde een collectie voldoende ontwikkelde veulens, die voldoende rijtypisch zijn gebouwd.
Het hoofd is goed gevormd en vertoont expressie. De hals is dikwijls arm bespierd en soms ook enigszins aangestoken, maar wordt in draf wel goed gedragen; in enkele gevallen zou de hals meer lengte mogen hebben. De schoft is goed ontwikkeld en loopt lang door. De schouder heeft vrijwel steeds voldoende lengte, maar kon dikwijls enigszins schuiner zijn gelegen. De rug- en lendenpartij is goed van vorm en bespiering. De croupe is best gespierd, maar kon meer lengte hebben, terwijl de broekspier dikwijls wat langer door kon lopen. Het voorbeen is goed gesteld, soms iets strak. Het achterbeen is veelal iets lang, enkele malen komt ook een wat recht achterbeen voor, terwijl de koten vrij lang zijn. Het beenwerk heeft in doorsnee voldoende kwaliteit, hoewel er meer zwaarte mocht zijn.
De stap is uitgesproken goed, gemakkelijk en vertoont ruimte. De draf is wisselend. Het algemeen beeld is dat van gemak en souplesse, maar weinig kracht. Enkele missen juist die souplesse en hebben ook de neiging op de voorhand te gaan. Het voorbeen kon meermalen meer knieheffing vertonen. De uitgezochte veulens waren over het algemeen rijtypischer van bouw, hadden ook betere halzen en enkele draafden goed.
Op basis van deze veulens bestaat niet de indruk dat de hengst duidelijk stempelt. De kwaliteit van de moeder is sterk bepalend voor de hoedanigheid van het veulen.

Kort samengevat: voldoende ontwikkelde en voldoende rijtypisch gebouwde veulens die met souplesse draven, maar achter meer kracht zouden moeten hebben.
Getoond: 19 veulens uit 91 dekkingen.

Afstammelingen 1997 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Guidam voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 2001 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen blijft Guidam voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 2005 (januari; 11-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 11-jarige nakomelingen wordt Guidam definitief goedgekeurd.

Overige informatie
Een grote, langgelijnde, goed rijtypisch gebouwde hengst met een wat recht achterbeen, waarin hij ook meer kwaliteit mocht hebben.

Keurverklaring 2002 (januari)
Een van de sterkste hengstenlijnen in de springfokkerij is ongetwijfeld die van Ibrahim-Almé-Quidam de Revel. De fokwaardeschatting laat zien dat Guidam erin is geslaagd deze lijn een positief vervolg te geven. Onder Eric v/d Vleuten toonde deze Fransman zich een vermogend springpaard. En wanneer zijn aantal dekkingen in ogenschouw wordt genomen dan kan niet anders dan opvallen dat de hengst bovengemiddeld een springpaard maakt. Uit zijn eerste jaargangen komen Grand Prix-paarden als Le Bon, Luidam, Al Bareq. Ook zijn nakomelingen als Liesette, Luciano, Liona, Maizytoltien, Manchester en Madam de Revel presteren voor hun leeftijd op maximaal niveau. Guidam bracht ook de goedgekeurde hengst Madison. In totaal zijn van hem 54 stamboekmerries, 18 stermerries en twee keurmerries geregistreerd.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 12:29

volgens mij heb ik geen foto's, helaas maar bij ons op stal staan 2 nakomelingen van Guidam. een vosmerrie, echt een guidam uit een volbloed moeder dacht ik, het is echt een heethoofd die momenteel ZZ springt en een paar weken geleden is er een hengstenveulentje geboren uit een damiro merrie die waarschijnlijk op de veulenveiling verkocht gaat worden. echt een supermooi beest, maar ook echt een hengst.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 13:12

heb je foto's van die merrie, Noon?

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 14:25

Mansolein schreef:
heb je foto's van die merrie, Noon?

helaas...en de digitale camera is ook niet bij huis...misschien volgende week

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 15:26

Mijn merrie heeft een veulen gehad vorig jaar van Madison: Guidam x Nimmerdor
Afbeelding

Dit is Zidine C (de vos links), Madison x Opera Ghost xx:

Afbeelding

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 16:38

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 18:35

Ik ken een 5-jarige ruin van Guidam. Luxe paard om te zien, met het mooiste koppie wat ik ooit gezien heb. Hij is helaas wel wat overbouwd.
Ik heeft nogal een grappige galop. Hij springt meer naar boven als naar voren. Hij schijnt niet altijd even makkelijk te zijn, maar is inmiddels al wel M springen.

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 18:47

We hebben er 4 op stal staan, veel nakomelingen van Guidam gehad, en heel veel van gezien, en dit jaar hebben we erook weer een veulen van.

Toevallig gisteren nog twee keer foutloos in Almelo, en in de prijzen gereden met een nakomeling van Guidam.

Fijne springers, hele normale lopers, normale typjes, vaak wat op de kop,
maar het belangrijkste; Super karakters Pling

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 19:35

Ruchet schreef:
We hebben er 4 op stal staan, veel nakomelingen van Guidam gehad, en heel veel van gezien, en dit jaar hebben we erook weer een veulen van.

Toevallig gisteren nog twee keer foutloos in Almelo, en in de prijzen gereden met een nakomeling van Guidam.

Fijne springers, hele normale lopers, normale typjes, vaak wat op de kop,

Ruchet, kan jij toevallig iets herkennen in de foto's van mijn merrie waarvan je zegt, dat zou best wel eens een guidam kunnen zijn? Het inderdaad een merrie met normale gangen, wat vlak en grote passen. Ze heeft veel plezier in springen kan dit ook erg goed. Toen we haar net hadden en ze nog moest revalideren sprong ze zo een heining van 1.40 zonder in de buurt van het draad te komen. De stalhouderij zei dat zijn mond erbij open viel wat kan die merrie springen zeg!! Zei hij.

En heb je toevallig ook foto's van jou nakomelingen van guidam?

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 21:36

Ruchet schreef:

*LOL*
Wij zijn afgelopen middag bij ons Guidam veulen wezen kijken. We stonden in de stal een beetje te praten en ze stond meteen naast ons en wou eigenlijk meteen een aai over haar hoofdje!! Ze kende ons verder nog helemaal niet!!
Over de bouw kan je bij haar nog niet veel zeggen, wel dat ze erg groot is, sterk op de benen staat en ze heeft idd een heel mooie koppie!! Lovers

Men zeg wel dat nakomelingen van Guidam over het algemeen niet de grootste zijn en vaak zijn het vossen.

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 23:16

Ik heb zo geen foto's, maar ik wil morgen wel even wat foto's maken.

Vaak hebben Guidam nakomelingen een hellend kruis, kijk maar naar bijvoorbeeld Madison, en dat heeft die van jou wel een beetje.