Ik was vanochtend (nu ja, om 11u) al naar de wei geweest en vond dat ze erg nogal lusteloos uitzag, maar dacht dat dat wel door de warmte zou komen.
Nog eens langsgereden in de namiddag, maar lag ze in de schaduw te slapen, dus heb ik het maar zo gelaten.
Nu vanavond ga ik om mijn merrie eten te geven, zie ik dat de uier van m'n merrie echt op knappen staat, bij elke stap die ze zet spuit er melk uit, en bij momenten stroomde er wel minutenlang een dikke straal uit.
Finesse heeft waarschijnlijk dus de hele dag geen melk gedronken. Terwijl ik daar stond zie ik dat ze een paar keer water gaat drinken (dit doet ze normaal niet), ik dacht nog altijd, zal wel de warmte zijn, ik zou ook liever wat fris water dan warme melk drinken...
Ik voor de zekerheid toch mijn ma gebeld, die kwam met een thermometer. Bleek dat ze meer dan 40° koorts had!
Ik natuurlijk meteen helemaal in paniek, onmiddelijk de veearts gebeld en die zou zo snel mogelijk komen.
Tijdens het wachten al allerlei doemscenario's voor ogen gehad, was blij toen hij eindelijk aankwam.
Hij heeft nog eens haar temperatuur genomen (nog steeds zo hoog) en naar longen en hart geluisterd (daar was alles in orde mee, gelukkig)
Hij heeft dan een koorstremmer gegeven en antibiotica, hij denkt dat ze een infectie heeft.
Na een kwartiertje voelde ze zich duidelijk beter en ging ze toch goed bij de merrie drinken, was een hele opluchting al.
We hebben dan het water moeten veranderen, zodat het veulen er niet meer bij kan, zolang ze koorts heeft zou ze liever water drinken maar dat mag dus niet... (is trouwens nog niet gemakkelijk, een drinkbak zo maken dat je merrie erbij kan en je veulen niet
)Ze moet nu nog 3 dagen 2 pilletjes per dag krijgen en dan komt de veearts nog eens terug.
Al met al viel het dus nog wel mee, maar het is toch wel schrikken hoor, de ene dag heb je een gezonde brok energie, de volgende een zielig hoopje...
Ik hoop dat ze snel weer beter is...
Dit is ze:
Sorry voor het lange verhaal
. Hopen dat ze snel weer beter is!