afstammelingen van flemmingh

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hope2012

afstammelingen van flemmingh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 22:43

hoi een vriendin van mij heeft pas 2 ruinen gekocht allebei afstammelingen van flemmingh.
2 hele mooie paardjes 1 van 1.60 hoog ( rijd haar dochter van 10 mee ) en 1 van 1.69 daar rijd ze zelf mee . Ik rijd deze paardjes nu sinds een week bij en mij valt op dat ze allebei erg lui voor het been zijn . Verder als je ze aan het lopen hebt gaat het super .
is dit nu een beetje een karakter trek van flemming dat ze niet zo voorwaards zijn .
heb verder geen ervaring met flemmingh afstammelingen en mijn paardje is soms te voorwaards .

graag wat ervaring van mensen met flemmingh afstammelingen .

alvast bedankt

VValar

Re: afstammelingen van flemmingh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 23:41

Geen idee of dit echt een typisch karakter trekje is voor Flemmingh nakomelingen, maar die van mij moest ik vandaag wel een aantal rotschoppen verkopen om dr voorwaarts te houden. En dat lag echt niet aan het warme weer, geloof mij maar Haha!
Laatst bijgewerkt door VValar op 23-06-05 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 23:46

Ik heb een tijdje een Flemmingh ingereden, en er is mij bekend dat deze afstamming erg heet is. Nouja heet, pittig in ieder geval, nu was het bij deze ruin nog niet helemaal bekend hoe hij zou worden. Dat kan je natuurlijk niet afzien op een paard wat net onder het zadel is, maar er is mij verteld en mij bekend dat dit pittige paarden zijn Knipoog

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 07:13

ik heb toch zeker op 10 verschillende nakomelingen van flemmingh gezeten, maar vind ze niet overdreven lui ov overdreven druk/heet/pittig, er zat wel iets verschil in, maar over het algemeen brave fijne paarden om te rijden.... die makkelijk leren, maar zeker niet lui!.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 12:20

harde mond, lui voor het been, heeft meer met africhting en de ruiter dan met het paard te maken. Flemmingh's staan bekend om hun werkwilligheid.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 13:05

Ik heb zelf een kleindochter van flemmingh en ik haar moeder ook regelmatig gereden. Die van mij heeft van haar vader wat anglo arabier mee gekregen en kan vreselijke hittepetit zijn, maar verder waren ze wel werkwillig. Haar moeder is met 3 ingereden en vervolgens enkel nog voor de fok gebruikt en met 7 is men weer een begonnen met rijden. Helaas snapte ze er vrij weinig van. Ik heb ook maar korte tijd gereden. Het zijn wel allebei hele lieve paarden. Maar hadden ook af en toe een bui waar je helemaal naar van werd, maar ik denk dat dat ieder paard wel eens heeft.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 13:15

[***] schreef:
harde mond, lui voor het been, heeft meer met africhting en de ruiter dan met het paard te maken. Flemmingh's staan bekend om hun werkwilligheid.

Klopt, je kunt een paard zo heet of zacht in de mond maken als je zelf wilt, ongeacht afstamming. Maar je hebt wel degelijk te maken met luie of hete donders van nature.

kellyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 13:41

Mijn flemmingh is in geen geval traag of lui te noemen. Ze is juist byzonder werkwillig en is eerder te loperig dan lui.

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 13:43

Ik heb geen idee, wel weet ik dat Lingh en volgens mij ook Krack C allebei van flemmingh afstammen.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 13:55

Dat ligt mss aan het rijden.. maar wat de flemminghs vaak wel allemaal hebben is slappe achterbenen tuurlijk zoals lingh en krack zijn nu zo door getraind dat je t niet meer ziet of merkt maar die hebben allemaal de rare flemmingh achterbeen op een 1 of andere manier kun je het goed zien..

dis mijn Flemmingh zie in mijn onderschrift de link naar het topic

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 14:00

Zoro schreef:
Dat ligt mss aan het rijden..

Dat ligt niet aan het rijden! Ik had het over van nature Knipoog

Citaat:
maar wat de flemminghs vaak wel allemaal hebben is slappe achterbenen tuurlijk zoals lingh en krack zijn nu zo door getraind dat je t niet meer ziet of merkt maar die hebben allemaal de rare flemmingh achterbeen op een 1 of andere manier kun je het goed zien..

dis mijn Flemmingh zie in mijn onderschrift de link naar het topic

Ben ik niet met je eens. Misschien dat jouw paard loopt te zwabberen van achteren maar ik zie er toch ook veel goede tussen lopen...

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 18:02

bedankt voor de reacties .

ze heeft ze nu allebei ongeveer een maand .
die van 8 jaar is erg lui voor het been die van 5 hebben ze op 3 jarige leeftijd zadelmak gemaakt en ingereden daarna heeft ie weer iets meer dan een jaar op de wei gelopen. voordat mijn vriendin hem kocht was ie net weer 3 mnd onder het zadel . en moet dus nog erg veel leren.
maar ik denk dat ik gewoon ook erg verwend ben met mijn paard daar hoef ik maar aan mijn benen te denken en hij loopt al Haha!