Ierse jachtpaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bellie28

Ierse jachtpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 18:57

Hallo,

Wie kan er mij wat meer vertellen over het ierse jachtpaard (Irish Hunter). Ik lease op een mange een paard. En zij is een iers jachtpaard. Ik heb al gelezen dat ze moedig zijn. Dat zie ik alleen niet echt terug Haha! Haar echte naam weet ik nog niet. Maar ga ik nog proberen achter te komen.

Groetjes

Bacannie

Re: Ierse jachtpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 22:30

Ierse paarden zijn meestal vrij aan de maat en het zijn vaak goedzakken, ze kunnen (meestal) goed springen. Ze worden dan ook vaak aangekocht door mensen die deelnemen aan jachten. En inderdaad ze zijn onverschrokken, maar dat moet je ook zijn als jachtpaard... ze kunnen zich net als alle andere paarden uiteraard ook aanstellen. Ik heb één Ierse Hunter gereden en één Iers Sportpaard.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 11:15

ik heb en ierse hunter ruin gereden. Een lang paard daardoor dressuurmatig wat moeilijker bij elkar te rijden. Wel heel braaf zat geen kwaad in. Toch buiten kon hij zich wel wat aanstellen, met name mountainbikers waren niet zijn favoriet. hij was geen sociaal paard in het land was hij meer opzich zelf, want af en toe chagerijnig van andere paarden. Maar deze karaktertrekken gelden niet alleen voor ierse hunters.

BiondaMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 13:54