Paarden duur? joh!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

solarpleure

Paarden duur? joh!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 16:19

Vaak hoor ik mensen klagen over de prijs van een paard. Maar ik vind het niet meer zo gek als ik de dekprijzen zie van sommige hengsten.
Tuurlijk soms sta ik echt wel te kijken van prijzen, zeker als ze boven de 10.000 liggen, maar bij de fokkerij waar ik rij vind ik de prijzen dan nog niet zo gek, dekking kost al veel, en dan voedsel en stalling voor de beesjes tot dat ze verkocht worden, kost best wat als je ze op hun 4e pas verkoopt. Maar ben ik de enigste die de prijzen niet zo heel gek vind? Voor een normaal paard wat wel door een goede hengst is gedekt

Rhea

Re: Paarden duur? joh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 16:27

eigenlijk moet je maar 1 ding heel goed onthouden, Een superpaard eet net zoveel als en is in onderhoud net zo duur als een gewone....!!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 20:40

Precies! Dat zegt Rhea heel goed.

Topcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 16:36

Ik ben het helemaal met je eens.
Als fokker kom je er (bijna) altijd aan tekort. Het is soms om moedeloos van te worden. Je investeert in je hobby behoorlijk wat geld en als je eens iets te verkopen hebt wil niemand er een nette prijs voor geven.