Meer nakomelingen van Obelisk met een bles?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

selnik

Meer nakomelingen van Obelisk met een bles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 20:45

Heeft er iemand meer een nakomeling van Obelisk met een bles? Onze merrie heeft slechts enkele witte haren op het voorhoofd. En uit haar andere nakomelingen (o.a. Gribaldi, Polansky, Obelisk) hebben wij nog nooit een bles gehad.
Vreemd of niet?

Basvdv

Re: Meer nakomelingen van Obelisk met een bles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 20:48

Obelisk heeft wel nakomelingen met bles gefokt hoor. uit de eerste jaargang liep een obelisk x doruto 3e op de nationale keuring. had toch een behoorlijke bles. Van Obelisk heb ik echter nog geen vos gezien

selnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 20:55

Maar kwam die uit een merrie met een bles? Het veulen is overigens zwart net als de moeder.

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 21:03

Dat je merrie weinig of geen bles fokt is niet heel vreemd..waarom zou dat niet kunnen?!
Je hebt een zwarte merrie en hebt drie keer een zwarte hengst gebruikt die overwegend donker doorfokt. maar het zou zo kunnen wanneer je een hengst gebruikt die wel blessen in de moederlijn heeft, dat die bles er weer een keer uitkomt.

selnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 07:22

Basvdv schreef:
Dat je merrie weinig of geen bles fokt is niet heel vreemd..waarom zou dat niet kunnen?!
Je hebt een zwarte merrie en hebt drie keer een zwarte hengst gebruikt die overwegend donker doorfokt. maar het zou zo kunnen wanneer je een hengst gebruikt die wel blessen in de moederlijn heeft, dat die bles er weer een keer uitkomt.

Het vreemde is juist, dat ze nu uit een obelisk wel een bles heeft gefokt.

Zjadore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 18:39

Dat is vreemd zeg een Obelisk met een bles uit een donkere merrie!

Ik ken ongeveer 10 nakomelingen van hem en die hebben allemaal geen bles. Wel vaak een kolletje of een snebje.
Die van mij heeft helemaal geen aftekeningen op het hoofd terwijl dat in de moederlijn wel weer voorkomt.

Heb je een foto? Ben wel benieuwd!

(Ik ken trouwens ook geen vossen van Obelisk, bij Van Bommel hebben ze ook gezegd , toen ik met mijn vosmerrie aan kwam, dat ik geen vos kon verwachten. Die van mij is nu donkerbruin zoals de meeste.)