Skowronek arabische hengst uit 1909

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Black_White

Skowronek arabische hengst uit 1909

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 17:37

Ik ben er achter dat mijn paardje via moeders kant heel veel skowronek bloed in zich heeft (begint 8 generaties terug Haha!). Ik was het zo eens aan het uit zoeken, en vond dat dit paardje wel erg vaak voor kwam. Dus ging ik eens ok google kijken of dit een mooi paardje was. Was al weer bang dat ik niks tegen ging komen, maar met goede moed (er stond ook een plaatje van hem op http://www.allbreedspredigree.com). Nou informatie is er wel over hewm te vinden. Ik vond zelfs filmpjes van hem (wist net eens dat ze die toen al konden maken), zelfs postzegels en er bestaat ook een boek van hem (The man who bred Skowronek). Er is ook een Skowronek stud.
Maar nu ben ik eens benieuwd of jullie ook iets van deze hengst afweten, en (nederlandse Haha!) informatie van hem hebben. Hie heb ik een paar plaatjes van hem:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit is het boek over Skowronek

Een paar links die ik van hem heb gevonden:
http://www.arabs-iowa.com/AFH-Skowronek.htm
http://www.fablearabians.com/

alvast bedankt Haha!

gabrycha

Re: Skowronek arabische hengst uit 1909

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 22:14

Skowronek is geboren in Polen uit de merrie Jakolka en de prachtige stamvader Ibrahim, Skowronek betekend Leeuwerik in hetb Pools en zijn moeder Jaskolka betekend zwaluw.

Hij zag in 1909 het levenslicht in de stoeterij van Antoniny. Via de merrie Nasra gaf hij Naseem, deze hengst is veelvuldig gebruikt in Tersk Rusland. Van Naseem Stam Negatiw af vader van de wereldberoemde Bandos, zoon van Negatiw Naborr heeft ook enorme invloed gehad in rusland polen en de usa.

Overigens is er geen stoeterij van skowronek, dat is namelijk Crabbet park van Lady Wenthworth, die skowronek ook heeft gebruikt voor de ponyfokkerij en tevens is Naseem bij haar geboren.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 08:20

Inderdaad, onze ponies stammen zelfs ook af van Skowronek

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 08:37

Uit: Das Araberpferd van Dr. J.E. Flade

Lady Wentworth op Skowronek
Afbeelding

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 09:11

joostvangestel schreef:
Inderdaad, onze ponies stammen zelfs ook af van Skowronek

Ja

Onze kleine Misty heeft Skowronek bloed (1.19m) en haar "grote broer" Mac (Anglo, AV x EV en 1.65m) ook Haha!

Skowronek zelf heeft al een verschrikkelijk hoog inteeltpercentage, maar er is ook veel op hem ingeteelt.

ksten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 10:56

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 12:56

hey..superleuk..ik ben die site aan het bekijken en zie dat hij ook ver in de stamboek van mijn arabische enterhengst zit. via negativ

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 12:59

hee mijn 1996 paardje Cool stamt ook af van Skowronek
ik weet verder niet zoveel van hem maar ik heb een fotoboek over mijn paardje gemaakt en hij staat bij haar afstamming. Ik heb hem zelfs in haar stamboek staan. !!

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 15:26

asjuhh87 schreef:
hee mijn 1996 paardje Cool stamt ook af van Skowronek
ik weet verder niet zoveel van hem maar ik heb een fotoboek over mijn paardje gemaakt en hij staat bij haar afstamming. Ik heb hem zelfs in haar stamboek staan. !!

Ik denk niet dat dit gek is Haha! bij mij ook niet. paardje is bijna 100 jaar terug geboren. En aangezien wij vinden dat ze groot genoeg zijn om te fokken als ze ongeveer 4 zijn (tog Verward Haha!) kunnen er een hoop generaties tussen de paardjes van nu en Skowronek zitten.

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 15:30

http://www.horses.ru/arabian/gallery.htm hier vind je een aantal nakomelingen van deze hengst tevens staan er een aantal andere russische rassen op deze site.

Ergens ver weg heeft mijn ventje deze hengst ook in de bloedlijn zitten in zijn 5e generatie heeft hij namelijk Salon zitten en daarachter zit Negativ dan komt Naseem en dat is zoon van Skowronek.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 15:44

Ilonab schreef:
http://www.horses.ru/arabian/gallery.htm hier vind je een aantal nakomelingen van deze hengst tevens staan er een aantal andere russische rassen op deze site.

Ergens ver weg heeft mijn ventje deze hengst ook in de bloedlijn zitten in zijn 5e generatie heeft hij namelijk Salon zitten en daarachter zit Negativ dan komt Naseem en dat is zoon van Skowronek.

Haha! bij mijn paardje hetzelfde Haha!
als je nog verder gaat kijken:
5 Salon (Hengst)
4 Nesravnennaia (Merrie)
3 Naim (Hengst)
2 Meksikaan (Hengst)
1 Ackanja (Merrie)
Onim