1e keer stamboekkeuring,zelf voorbrengen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paulanda

1e keer stamboekkeuring,zelf voorbrengen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 18:40

of dit juist laten doen?ik had begrepen dat het op de stb keuring voornamelijk los bewegen is,en opstellen,nou staat ze wel wat stijl en moet ze goed neergezet worden voor het meest ideale beeld natuurlijk,maar zal ik dit zelf doen of laten doen.

Het is de 1e keer dat we naar zoiets gaan,ben wel vaker met veulens geweest,en dan liet ik iemand met de merrie rennen,en mocht ze doorgaan naar centrale keuring laat ik het ook zeker doen hoor,dat hou ik namelijk niet goed vol dat geren Haha!

Ze kent mij het beste,en heeft goed vertrouwen ook in me,maar ook niet wantrouwend naar andere hoor.
En heb ook iemand mee die eventueel kan helpen.

Graag jullie advies!had wel al 1 en ander gelezen op kwpn.nl ,stap voor stap op de keuring enz.

Anoniem

Re: 1e keer stamboekkeuring,zelf voorbrengen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 18:57

misschein kun je het beste eerst naar een keuring gaan om te kijken, daarna thuis zelf oefenen lukt het niet, dan kan je altijd iemand anders vragen

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 19:03

Je moet er zeker wel ervaring mee hebben, vindt ik, wil je je paard een beetje knap voorbrengen.
Maar het is goed zelf te doen!
Ik werdt NH kampioen de eerste keer dat ik één van onze pony's voorbracht.

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 20:53

tsja de keuring is maandag al dus kan helaas nie meer gaan kijken,heb het op centrale keuring wel vaak gezien maar niet specifiek op gelet eigenlijk.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 21:14

De stamboekkeuring is heel anders dan de CK en het vrij bewegen is ook maar 1 gedeelte, het eerste gedeelte is op de straat. Je moet twee keer opstellen voor de jury, 1 x van elke kant en je moet rechtuit aan de hand stappen en draven op een verharde baan. Dus ook oefenen met remmen en redelijk korte bochten op het harde (jury's en toeschouwers moeten soms echt maken dat ze aan de kant komen, soms wel komisch gezicht, maar ook wel link). Als dat allemaal geen probleem is kun je het goed zelf doen hoor, maar je kunt het ook door een van de vrijwilligers op de keuring laten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 21:15

fresco schreef:
Je moet er zeker wel ervaring mee hebben, vindt ik, wil je je paard een beetje knap voorbrengen.
Maar het is goed zelf te doen!
Ik werdt NH kampioen de eerste keer dat ik één van onze pony's voorbracht.

Ik vind dat je de ervaring het beste kan opdoen OP de keuring zelf. daar leer je tocht echt het meest..en niet thuis als je daar alleen staan.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 21:30

Ik vind dat je de ervaring het beste kan opdoen OP de keuring zelf. daar leer je tocht echt het meest..en niet thuis als je daar alleen staan.[/quote]

Mee eens, maar het is wel handig als je allebei alvast een beetje weet wat je moet doen en je kunt vast bekijken hoe ze het mooiste toont, of en hoe(veel) je moet aanjagen, een paar keer opstellen enz.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 10:18

Op de stamboekopname kan je het idd best wel zelf doen.
Je moet eerst buiten de stokmaat op laten nemen en dan moet je ook opstellen en een stuk draven op het harde (daar zou je van te voren nog wel even mee kunnen oefenen) en vervolgens ga je naar binnen om daar een rondje te stappen, op te stellen en haar vervolgens los te om de rest van het werk (het aanjagen) over te laten aan de mensen die daar voor zijn. Ik neem aan dat je naar wormerveer gaat.....? In dat geval ben ik een van de mensen aan wie je het over moet laten Knipoog

Groetjes Lisette

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 13:10

Handige jongens vragen op de dag van voorbrengen circa 15-20 euro. Je hebt het dier dan zelf wel thuis al getraind en het paard is gehoorzaam. Je hebt zelf gezorgd voor een optoming met bit en het paard verder helemaal getoiletteerd.
Handige jongens hebben vaak heel leuke kneepjes om de merrie net even iets positiver neer te zetten dan jij het zelf bedenken kan, plus: als je het voorbrengen zelf uitbesteedt, kan je tenminste zelf ook kijken wat de jury ziet.

Ik bracht die van mij niet ter voorbereiding weg naar zo'n keuringstal (leergeld van [naam verwijderd] Knipoog ), maar liet wel voor een paar tientjes zo'n handige jongen mijn merrie tonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 18:32

Paul van rijswijk die als ik het goed heb jongkwpn beglijd...die brengt je paard ter plekke voor voor 25 euro. hij is (volgens mij) bij zowat alle keuringen

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 20:18

Toen wij dit jaar met onze twee 3-jarige hengsten gingen ben ik mee in de ring geweest voor die te leiden maar na het vrij bewegen en juist neerzetten heb ik niet zelf gedaan, en dan bij de putenbekendmaking had ik m ook weer

beep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 11:14

ik zou het iemand met ervaring laten doen ytoch een vak appart dat voorbrengen, zij kunnen je paard toch op zijn voordeligst voor de jury zetten