Andiamo Z nakomelingen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IngLio

Andiamo Z nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 10:12

Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd wie er ook een Andiamo nakomeling heeft en hoe die het doet in de sport/recreatie, hoe het karakter is e.d. ...

Ik heb een Andiamo x Orthos x Persian Path S XX.
Een schimmelmerrie, genaamd Udelio (roepnaam: Lio), van 4 jaar oud, met inmiddels een eigen nakomeling van Niagara.
Ze is erg makkelijk in de omgang, gevoelig voor aandacht en lieve woorden, maar kan zich ook in haar schulp trekken.
Ik ben haar nu aan het beleren en ze pakt het allemaal best goed op.
Ben erg blij met haar, ze is mijn eerste eigen paard, en hoop haar volgend jaar te kunnen starten in de B dressuur. Ze had 72 punten voor het vrij springen op de keuring vorig jaar, dus ook springen gaan we zeker uitproberen Haha!

Hier wat foto's:
Afbeelding

Afbeelding
Met haar veulen Avenue rennen in de bak.

Afbeelding
2e keer aan het werk na haar zwangerschapsverlof.

Ben erg benieuwd naar jullie paarden!

IngLio

Re: Andiamo Z nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 11:33

Heeft er niemand een Andiamo Z nakomeling? Dat kan ik me haast niet voorstellen hoor Knipoog Kom laat wat van je horen!

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 14:19

Vrienden van ons hadden een 3 jarige merrie, maar hebben ze moeten opruimen omdat ze onhandelbaar was, niet zadelmak te krijgen, gewoon gevaarlijk, wel ongelooflijk springen, maar voor de rest een feeks.. Spijtig.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 14:19

Ik ben naar een Andiamo wezen kijken een maand geleden, superbeestje van 4 jaar. Net zadelmak maar superbraaf, en willen werken. Sprongetje pakte ze ook zo aan, heerlijk dier. Alleen had ik er geen klik mee.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 15:04

@Carri; dat is zeker spijtig om te moeten horen, maar als ze een gevaar vormt dan is het helaas niet anders. Sneu hoor.

@Marliesje; Wat jammer dat je de klik niet had met haar. Heb je er misschien nog een foto van, uit de advertentie of iets dergelijks?
Gelukkig heb je Viento gevonden, zoals ik opmaak uit je topic Viento @ work. Veel succes samen!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 15:08

Nee was via bekenden. Maar ik had Viento al gezien en op hem was ik op slag verliefd.
Was wel echt een mooi dier, beetje smal, niet al te groot, bruin. Beetje volboedhoofd, maar niet grof.
Ze hadden er daar wel veel verwachtingen van.
Hoorde gister trouwens dat ze nog te koop is. Mensen hebben geen haast met verkopen vandaar.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 15:27

Ow jammer, naja helaas. Wie weet meldt de nieuwe eigenaar zich nog eens op bokt Haha!

Even een foto van Andiamo, voor wie wil weten over wie het hier eigenlijk gaat Knipoog

Afbeelding

Zangersheide.com:
De internationale springhengst Andiamo Z wordt geroemd om zijn fantastische springtechniek. Onder Jos Lansink was Andiamo Z onder meer geplaatst op het CSIO in Aken, Mannheim, Dublin, Londen, Mechelen, Luzern, Balve en Bordeaux. Vader Animo behoort tot één van de laatste rechtstreekse zonen van de wereldberoemde stempelhengst Almé Z. Samen met Galoubet A en Jalisco B behoort Animo zonder twijfel tot de beste zonen van Almé Z in sport en fokkerij. Animo werd zelf wereldberoemd door zijn opzienbarende optreden tijdens de Olympische Spelen in Barcelona ’92 onder Morten Aasen waar hij uitblonk door zijn fantastische instelling, enorme vechtersmentaliteit, voorzichtigheid en springvermogen. Deze kwaliteiten heeft hij zonder twijfel ook doorgegeven aan Andiamo Z. Springaanleg heeft Andiamo Z ook meegekregen van moederszijde. Morten Aasen fokte Andiamo Z uit zijn voormalige wedstrijdpaard Taj Mahal. Deze Anglo-Arabische merrie voert het waardevolle springbloed van Garitchou x en Nithard x. De hengst Garitchou x kennen we als moedersvader van Olympisch Kampioen Jus de Pomme. Nithard x staat te boek als moedersvader van topvererver Quick Star waarmee Meredith Michaels- Beerbaum succesvol presteerde.

(bron: Paardenfokken.nl)

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 15:30

Mag ik eerlijk zeggen dat ik het zo helemaal geen knap paard vind. Bloos
Zijn nakomeling vond ik wel mooi.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 15:48

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 15:55

Zo is het alweer een heel ander dier, springen kan ie wel ja. Ja

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 15:57

Was Andiamo niet de hengst waarvan zijn schoft gebroken was tijdens het verrichtingsonderzoek?? Hij was geloof ik uitgegleden toen hij van de stapmolen weer naar de stal werd gebracht. Of was dat een andere nakomeling van Animo?? Verward

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 16:09

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 16:17

IngLio, had jij mij overgens een hele tijd geleden niet gepbt over de Andiamo x Darco nakomeling uit mijn onderschrift??

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 16:24

Lavanta, ja dat klopt! Heb je een foto? Ben maar een klein beetje nieuwsgierig hoor Knipoog

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 16:26

Nee, geen foto Dat komt omdat dat paard niet van ons is, maar wel uit onze stam komt. Zijn overgrootoma is geboren bij mijn opa op stal.
In de paardenkrant stond een foto van hem tijdens de prijsuitreiking van het Indoor Kampioen springen.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 17:13

waar ik op stal sta hebben ze geloof ik ook een andiamo nakomeling, hij is nu 4 jaar komt volgens mij uit een columbus merrie maar daar ben ik niet zeker van. springt op het moment L en doet het geloof ik best goed. hij is wel super groot en het is een vos, en soms kan het echt een schijterd zijn, je hebt i.i.g. heel veel geduld bij het beestje nodig.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 17:29

Hoi wat leuk dat je ook reageert! Dat geduld dat herken ik wel. Mijn merrie is een bangschijterd voor water en het heeft mij heel wat uren geduld en lieve woorden gekost om haar uberhaupt onder de tuinslang te krijgen. Zou je misschien een foto willen/mogen plaatsen hier?

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 19:02

IngLio schreef:
Hoi wat leuk dat je ook reageert! Dat geduld dat herken ik wel. Mijn merrie is een bangschijterd voor water en het heeft mij heel wat uren geduld en lieve woorden gekost om haar uberhaupt onder de tuinslang te krijgen. Zou je misschien een foto willen/mogen plaatsen hier?

ik zal eens ff kijken of ik eens een foto van het beestje kan maken en dan hier kan plaatsen.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 19:12

Dat zou ik heel erg leuk vinden! Bedankt!

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 23:12

Op m'n werk hebben we ook een andiamo.
8 jaar oud nu en springt nationaal 1.40.
Beest kan echt super springen.
Lijkt qua bouw wel veel op z'n vader en is dus ook niet geweldig mooi om te zien.
Vind hem wel mooier dan andiamo zelf.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 10:17

Oh wat leuk zeg! 8 jaar oud pas, super! Ben ook erg benieuwd naar wat mijn merrie gaat doen met springen. Heb je een foto?