dekken met: Colandro (Contendro I x Calando)?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

dekken met: Colandro (Contendro I x Calando)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 07:16

Afstamming van Colandro (1,65)
http://www.jboeve.nl/hengsten/colandro.html
Foto colandro
Afbeelding

Ik wil volgend jaar mijn merrie laten dekken. Nu heb ik zo hier en daar natuurlijk al wel wat rondgekeken. Ik kwam terecht bij Colandro. Ik vind het een goed mooi paard. Maar ik vraag me af of hij wel echt bij mijn merrie past.
Afstamming van mijn merrie
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=52410
Foto van mijn merrie
Afbeelding

Heeft er al iemand ervaring met deze hengst? Hoe doen de veulens het? Fokt hij groot of klein?

Mansolein

Re: dekken met: Colandro (Contendro I x Calando)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 07:20

ik denk dat hij wel past bij je merrie, maar ik denk dat caricello ( ooj bij boeve) een nog bter resultaat kan geven. Heb je die al gezien.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 07:23

Mansolein schreef:
ik denk dat hij wel past bij je merrie, maar ik denk dat caricello ( ooj bij boeve) een nog bter resultaat kan geven. Heb je die al gezien.

Tja dat had je al eerder vermeld. Hoeveel procent krijg je per dekking? Die hengst spreekt me helemaal niet aan.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 07:28

niets ik ben gewoon weg van die hengst en weet dat hij hele goede veulens fokt!!!!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 11:37

Het is een mooie hengst, maar wat uit verhouding, dikke kont, en het front van een volbloed. Hij is wat op de kop gebouwd, wat voor een springpaard overigens niet erg is.
Jouw merrie lijkt ook wat op de voorhand gebouwd, dus voor de dressuur is deze combi wat minder geschikt. Het belangrijkste is denk ik hoe de merrie springt, daaraan kun je goed zien wat voor een hengst ze nodig heeft. Belangrijk voor het rijcomfort is volgens mij dat de merrie genoeg front heeft.

Contender bloed heeft vaak wel wat extra's op de sprong, dus qua bloedlijn lijkt het me een goede hengst. Ik vind hem ook aansprekend eruit zien. Ik denk dat je het rustig kunt doen.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 11:47

Ik had zelf ook het idee dat de bouw van mijn merrie door deze hengst misschien iets te veel wordt versterkt. Ze moet eigenlijk wat meer front krijgen en de schouder is nu eigenlijk wat te steil.
Misschien nog iemand suggesties?

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 12:45

Odermus schijnt ze echt de berg op te geven, en hij kan ook nog eens super springen. Hij heeft veel front.
Hij heeft echt een merrie nodig die op de kop gebouwd is, anders wordt het voor een springpaard bijna té veel de berg op.
Hij schijnt ook een fijn karakter te hebben. Hij heeft ook vrij veel bloed om te zien, dat past ook wel bij jouw merrie.
Maar goed, is maar een suggestie, er zijn natuurlijk nog veel meer passende hengsten.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 13:35

Dat is zeker wel een hengst die me aanspreekt. maargoed dan moet ik hem natuurlijk een keer zien lopen. Zou je niet denken dat ie iets te massaal is voor mijn merrie. Mijn merrie is niet zo heel fijn in de botten. Verder wel hele goede benen maar wat grof dus.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:33

waarom neem je dan niet rechtstreeks contendro I ,zo,n fijne hengst en voor zijn prijs moet je toch zeker geen jongere hengst nemen
Kijk maar naar de filmpjes op :
www.gestuet-famos.de

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:41

is ander Sam R niet is voor jouw merrie? Zou qua belijning wel goed passen en heeft ook een mooi front.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 15:58

libke schreef:
waarom neem je dan niet rechtstreeks contendro I ,zo,n fijne hengst en voor zijn prijs moet je toch zeker geen jongere hengst nemen
Kijk maar naar de filmpjes op :
www.gestuet-famos.de

Ik vind het wel een uitdaging om bij een jongere hengst te dekken. Niet alleen om het dekgeld (hoewel dat wel een beetje meespeeld.) Mijn merrie heeft geen certificaten is nooit gekeurd geweest en heeft tot nu toe nog geen veulens gehad. Ze heeft ook zelf niet echt een bekend papier. Het is afwachten wat voor veulens ze geeft. Voordat ik haar laat dekken laat ik eerst een onderzoek doen naar de eierstokken omdat ze vaak heel veel last heeft van hengstigheid en ik zeker wil weten dat alles gezond blijft. Al met al gaat het op die manier natuurlijk wel wat kosten. Ik wil dus wel een hengst met een goed papier maar voor wat minder geld. Dan kom ik snel op een wat jongere hengst uit.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 18:31

Ik vind de combi van bloedlijnen van colandro geweldig stam 104a van contendro en stam 776 van oa ramiro geweldig, alleen zo ik gaan voor contendro 1 of diens volle broer 2.
Bij gerd sosath staat voor 600 euro een prachtige accord 2 zoon ter dekking uit een landadel moeder, deze hengst heeft een prachtig type met een enorme bergopwaartse galoppade, echt een prachtige jonge hengst die een goede hengst leistungsprufung heeft gelopen.
Andere hengst bij gestuet bockmann is een zoon van Lux, Luxius. Ik heb hier veulens van gezien uit verschillende moeders, ik dacht eigenlijk dat ze van een donnerhall waren of iets, langgelijnd veel ras formaat en goede bewegingen. Luxius is holsteins gefokt uit stam 1859, de stam van stempelhengst landadel, en is gefokt uit een acobat 2 x alasca moeder. Ook deze hengst is 600 euro.
Veder nog iets duurder is Stalypso Stakkato x Calypso 2, 800 gestuet sprehe.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 19:18

die stalypso is inderdaad een geweldige hengst!!! Ik heb ook een topic over hem geopend